בית-המשפט העליון דן החל משעות הבוקר (שלישי) בערעור שהגישו מפלגות רע"מ-תע"ל ובל"ד, נגד החלטת וועדת הבחירות המרכזית לפסול את השתתפותן במרוץ לכנסת.

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) שביקש לפסול את המפלגות הערביות מלהתמודד בבחירות הגיע לדיון ואמר "היום עומדת למבחן הכרעה האם מדינת ישראל היא מדינה יהודית על פי רצונם של רוב נבחרי העם או שהיא מדינת שבה לאויבי מדינת ישראל יש חופש ביטוי בלתי מוגבל".

אלדד הוסיף "אם בית המשפט יהפוך על פיה את החלטת ועדת הבחירות יאמר בית המשפט שהוא מתנשא ומנותק מן העם". מזעזע לראות איך חברי הכנסת הערבים כבר בטוחים שהם יכולים לשלול את דמותה היהודית של המדינה ולהכריז שעזמי בשארה - מנהיגם  ובג"ץ איתם. הערבים מרגישים שבג"ץ מתכוון לצפצף על הכנסת ולכן חוצפתם גוברת". 

עשרות פעילי האיחוד הלאומי עמדו מחוץ לבית המשפט העליון בזמן הדיון וחילקו דפי הסברה לעוברים ושבים.

עוד יצחק בם, המייצג את האיחוד הלאומי בדיון בבית המשפט העליון בעתירתן של הרשימות הערביות נגד פסילתן, אמר כי אינו מאמין שבית המשפט ישאיר על כנה את ההחלטה לפסול את הערבים מלרוץ לכנסת. "כשהשמש תזרח במערב העליון יפסול את הח"כים הערבים מלרוץ לכנסת", אמר בם לערוץ 7.

ח"כ אופיר פינס התייחס היום לדבריו של אביגדור ליברמן בבית המשפט העליון: "חייבים לסלק מהשיח הפוליטי את דברי הבלע של ליברמן שנועדו לצורכי תעמולת בחירות צינית ומכוערת. הוא מסית ומדיח באמירותיו הפשיסטיות לגזענות ולשנאה באופן מסוכן וחסר אחריות, וגורם באמירות שלו נזק עצום לישראל.