את נאומו בפתח יומו האחרון של כנס ירושלים חתם הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, בפנייה ישירה לבנימין נתניהו ואמר כי "אינני פוליטיקאי אבל בירת הנצח של עם ישראל היא ירושלים ואני מאמין כיהודי דתי וכרב בישראל כי מי שיגיד לעם דברים ברורים על שמירת ירושלים ממשלתו וממלכתו תישמר בשלמותה".

נתניהו מצידו אמר שאהב את הדברים, והזכיר בפתח דבריו את הטרגדיה שאירעה במלון בו מתקיים הכנס – רצח רחבעם זאבי גנדי הי"ד. "שהיה איש ירושלים, אוהב ירושלים, בקי בכל רזיה, סמטאותיה וחמדותיה".

לדבריו גם אם שאלת ירושלים אינה עומדת בגלוי במערכת הבחירות הנוכחית הרי שהיא עומדת על שולחן הדיונים כיוון ש'קדימה' העלתה את ירושלים על שולחן הניתוחים וסירבה להוריד אותה במו"מ הקואליציוני האחרון.

לטעמו של נתניהו יש לבחון מה עשו המועמדים בעברם כדי לגבש דעה באשר לבחירות המתקרבות. הוא הזכיר את הלחצים שעמד בפניהם טרם הקמת שכונת הר חומה, ואת הבניה במעלה אדומים שנועדה לבצר את הקשר הטריטוריאלי בין ירושלים למעלה אדומים, קשר שלדבריו הפך רופף תחת ממשלות אחרות.

כמו כן הזכיר את השכונה החדשה ליד הר הזיתים, שכונה שהוקמה למרות התנגדות עצומה. עוד הזכיר את הניסיון הפלשתיני לערער את ריבונות ישראל בירושלים כשהקימו את משרדי הרש"פ לירושלים, ואלה נסגרו תחת ממשלתו בזה אחר זה. הוא ציין כי מה שנותר ממשרדים אלה הוא פעילות סמלית בלבד, ואלמלא הוראת בג"ץ היה סוגר גם את האוריינט האוס.

עוד הזכיר בדבריו נתניהו את הניסיון הפלשתיני שסוכל לקיים מפקד אוכלוסין בירושלים. מהלך זה סוכל במהלך בזק של שרי וח"כי ממשלתו. כל זאת לבד ממהלכים ביטחוניים ואכיפתיים למניעת סממני ריבונות פלשתינית בירושלים. "הוכחנו נאמנות לריבונות מלאה של ישראל בירושלים", אמר והבטיח: "נמשיך במדיניות הזו למרות שהסתננה למקומותינו מגמה לחלוקת ירושלים, מגמה שאומרים אותה גם שותפינו הפוליטיים".

בדבריו הזכיר נתניהו את הסיכון הביטחוני החמור שצפוי לתושבי ירושלים אם יעלה בידי מתנגדיו הפוליטיים.

נתניהו קבע בדבריו כי המונח 'האגן הקדוש' נועד לטשטש את הקשר בין הר הבית לעם היהודי, ולעומת ניסיון זה "אנחנו לא מטשטשים אלא נוצרים את הדברים, כי הם הבסיס לקיומינו פה בציון, בירושלים".

עוד ציין נתניהו כי היכולת של שלוש הדתות יכולות לשכון בדו קיום בירושלים אך ורק משום שישראל היא השולטת בעיר ואין שם ריבונות אחרת.

"התפנות שלנו מירושלים תשים את הטרור בליבה של ירושלים. מי שחושב שויתור על הר הבית יבא שלום טועה. זה יגרום את ההיפך הגמור במימדים שאנחנו לא מתארים לעצמנו, ולכן מי שחפץ בשלום צריך לתמוך בריבונותינו בירושלים", קבע נתניהו.

את דבריו חתם בתקווה שהציבור בישראל יעניק לו את המנדט ליישום מדיניות זו.