מועמד הליכוד, הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, אמר בסיור בכפרים הדרוזיים כי הוא מגיע מתוך מחוייבות עמוקה לעדה הדרוזית, וזאת "לאחר 37 שנות שירות בהן ראיתי מקרוב את תרומתם ונאמנותם של בני העדה. נוכחתי לדעת שכשנקראים לביטחון המדינה הדרוזים הולכים עד הסוף ולפעמים משלמים בחייהם או בגופם, ועל זה אני מאמין שחייבים לתת תמורה למי שמשרת את המדינה ונאמן לה".

"בהסתכלות לאחור אנחנו יכולים להגיד שצדקנו, כאשר איוב קרא ואני התרענו בפני ההתנתקות. שילמנו מחיר כבד, והיום אני רואה שיש התעוררות בעם. פעם חשבנו שאם ניתן שטחים נקבל שלום, בהסכמי אוסלו נתנו שטחים תמורת טרור שגבה את חייהם של 1000 אזרחים. פעם חשבנו שניתן להם שטחים בהתנתקות תמורת שלום, ראינו שקיבלנו התנתקות תמורת רקטות, ומדיניות הנסיגה והבריחה של קדימה לא תביא לשלום, כי אתם מבינים יותר מכולם ששלום עושים רק מתוך עוצמה".

בוגי יעלון, שנחשב כבן בית בכפרים הדרוזים, התקבל באהדה ובהערכה רבה ע"י מארחיו, למרות שהיה להם מה להלין על התנהלות הליכוד במהלך מערכת הבחירות, ועל חוסר השוויון ממנו סובל המגזר הדרוזי במדינה, "המדינה צריכה להתייחס אלינו כיהודים גם בזכויות ולא רק בחובות. לא יעלה על הדעת שאנחנו נחשבים כיהודים בזמן שאנחנו על מדים, ושפושטים את המדים מתייחסים אלינו כערבים", אמר תושב חורפיש.

"ביבי נתניהו מפספס 20% מאזרחי המדינה ולא מדבר אליהם, תקציב המגזר הלא יהודי בבחירות האלה מהנמוכים שיש, ואני רוצה להבהיר שהדרוזים בוחרים באיוב קרא כהוקרה על תרומתו ופועלו למען העדה הדרוזית, ואנו מצפים מנתניהו לצרף את איוב קרא לממשלה", אמר יו"ר סניף הליכוד בבית ג'אן.