יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, דוחה בשלב הזה את בקשתו של מזוז למנוע מברוך מרזל לשמש כיו"ר קלפי באום אל פאחם.

"לוועדת הבחירות המרכזית אין סמכות להתערב בנושא זהות הנציגים של הסיעות בוועדות הקלפי שהוקצו להן באופן אקראי (על-פי תוכנת מחשב). יתרה מכך, התפקיד שיועד למר מרזל מטעם מפלגתו אינו מעלה או מוריד, כיוון שלהערכת המשטרה עצם נוכחותו במקום עשויה לפגוע בסדר הציבורי. המענה לכך, לפיכך, אינו מתמצה ב"סידור העבודה" של מר מרזל וכאמור על הרשויות הממונות על אכיפת החוק ליתן מענה כנדרש. ועדת הבחירות אחראית מצידה על הצבת מזכירי ועדות הקלפי, ולצורך כך מתקיים תהליך של איתור ומיון שנועד להבטיח את התאמתם של המזכירים לתפקידם".

"הבהרנו למשטרה אתמול כי חזון אפוקליפטי שכזה צריך לפגוש בנקיטת אמצעי אכיפה מתאימים. נציג המשטרה היה ער לקיומם של אמצעים כאלה. הייתי מצפה כי תפנה, מתוקף מעמדך, לאותן רשויות, המשטרה ושירות הבטחון הכללי, כדי להעמידם על אחריותם. עתירה זו או אחרת אינה מסירה את החובה ואת האחריות מעל שלטונות האכיפה", כותב השופט ריבלין.

"בשלב זה, בקשתכם מוקדמת וחסרים בה פרטים רלבנטיים לגבי הפעולות שיינקטו על-ידי הגורמים המוסמכים באשר לשמירת הסדר הציבורי ושלום הציבור ביום הבחירות. אוסיף, כי אינני בטוח כלל שקיום דיון היום, כפי בקשתכם, יועיל לפתרון הנושא הרגיש, שחרג מכל פרופורציה בשל העיסוק בו".