נשיא המדינה, שמעון פרס, מצוטט על ידי סביבתו כאומר כי בתום הדיונים עם ראשי סיעות הכנסת יעניק את המנדט להקמת הממשלה הבאה לבעל הסיכויים הרבים יותר להקמת הממשלה הבאה, כלומר למועמד שיזכה לתמיכתם של יותר חברי כנסת. המשמעות היא לכאורה מנדט לנתניהו העומד בראש גוש הימין שהציב בלוק חוסם לבני משמעותי ביותר בגובה של 65 מנדטים.

לקראת גיבוש גוש הימין קיים נתניהו אמש סדרת שיחות עם ראשי סיעות הימין וכבר הבוקר הוא צפוי להיפגש עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן. כזכור, בכנס סיכום הבחירות אמר ליברמן לתומכיו כי משאלת ליבו היא ממשלת ימין בראשות הליכוד. הוא אמנם הוסיף ואמר שאינו שולל את לבני, אך נראה שמגעים מואצים בינו לבין נתניהו יוכלו להבטיח תיאום קואליציוני ביניהם.

כאן המקום לציין כי בליכוד עדיין מקווים להגדלת כוחם במנדט נוסף עם תום הספירה הכוללת, ובה גם קולות החיילים. חבר הכנסת המיועד אופיר אוקוניס סבור שספירת קולות אלה יעניקו לליכוד את המנדט הנכסף לאור תחושות שעלו משיחות עם מצביעים צעירים במהלך ימי מערכת הבחירות.

מנדט נוסף שכזה ישווה את כוחותיהן של 'קדימה' ו'הליכוד' ויקל על נשיא המדינה להעניק לנתניהו את המנדט להקמת הממשלה הבאה.

נזכיר כי ללבני לא די בכך שאין 60 מנדטים של תמיכה, אלא שגם חברי הכנסת הערבים, אחד עשר מנדטים ככל הנראה, אינם מוכנים להציג לנשיא המדינה מועמד מועדף. חבר הכנסת טיבי אמר הלילה שמבחינתו לא ברור מי עדיף, ביבי או לבני.