ראש הממשלה אהוד אולמרט הדיח את האלוף עמוס גלעד מניהול המגעים עם המצרים לשחרורו של גלעד שליט. זאת עקב הביקורת שהטיח בו גלעד לפני ימים אחדים בראיון לעיתון 'מעריב'.

נזכיר כי גלעד ביקר את החלטתו של אולמרט לשנות את עקרונותיה של ישראל במו"מ לשחרורו של גלעד, כאשר קבע כי לא תהיה פתיחת מעברים ללא שחרורו של שליט כתנאי מוקדם.

האלוף גלעד קבע שהעיכוב שהשבתו של שליט נגרם בגלל התנהלותו של אולמרט. אולמרט מצידו זעם ובתום ישיבת הקבינט הביטחוני בה השתתף האלוף דרש את התנצלותו, לאחר שהוכיח במסמכים שהציג לשרי הקבינט כי אין בסיס להאשמותיו של גלעד.

גלעד לא התנצל וראש הממשלה החליט לנקוט אמש בצעד בלתי שגרתי כאשר הגיש תלונה לנציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, ובה דרש לחקור את האלוף. "התבטאויותיו של מר גלעד, כפי שבאו לידי ביטוי בכתבה, הן חמורות במיוחד ויש בהן משום פגיעה לכאורה ביחסי החוץ של המדינה ובמעמדו של ראש הממשלה", נכתב במכתב התלונה.

הבוקר נודע כי ראש הממשלה אינו מסתפק בתלונה והחליט להדיח את האלוף מניהול המו"מ עם המצרים. הוא אינו מזומן עוד לשיחות הצמרת הביטחונית בסוגיית שליט והמושכות עוברות לידיו של אהוד אולמרט.

נזכיר כי תלונתו של ראש הממשלה זכתה לתגובה חריפה מכיוונו של שר הביטחון אהוד ברק. ביודעו שאולמרט אינו צפוי להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה עימו בעתיד מרשה לעצמו אהוד ברק לתקוף בחריפות את צעדו האחרון של אולמרט ויועץ התקשורת שלו כותב:  "האלוף במיל. עמוס גלעד הינו עובד מדינה מסור ומצטיין עם תרומה של עשרות שנים לביטחון המדינה וידוע ברצינותו, אחריותו ויושרו. כך פעל לכל אורך דרכו, וכך גם לכל אורך הטיפול בקשר עם מצרים, במהלך ולאחר מבצע "עופרת יצוקה", וזאת בהנחיה רצופה ומלאה של "השלישייה" והקבינט. חבל שרה"מ בחר בימיה האחרונים של ממשלה בראשותו, בדרך מוקצנת של ניגוח וניסיון למיצוי דין עם משרת ציבור נאמן ומעולה".

עוד כתבות בנושא:

דיווח: אולמרט דורש לחקור את עמוס גלעד

'מאבקי כוח בממשלה פוגעים בשליט'