בין ההחלטות שהתקבלו וצפויות לשנות את פני התיירות בירושלים: הקמת לשכת כנסים וכינוסים כמקובל בערים תיירותיות גדולות * פיתוח מוצרי תרבות לתיירות ומתן העדפות בקריטריונים לתקצובם * פיתוח תחום התיירות כתעשיית עוגן בעיר ירושלים * קידום תשתיות מערך השיווק והמכירות לתיירים

למעלה מ-200 איש נכחו בועדת התיירות הראשונה של עיריית ירושלים אשר התכנסה השבוע באולם מועצת בנוכחות ראש העיר ניר ברקת, תחת הכותרת: "ממנפים את התיירות – מחזקים את ירושלים". ברקת החיה מחדש את הוועדה שכונסה לראשונה, לאחר שבוטלה ע"י ראש העיר הקודם בקדנציה הקודמת ולא התכנסה מעולם.

מטרת הועדה, שתתכנס לפחות אחת לחודשיים, הינה מינוף התיירות בעיר ירושלים, פיתוחה כתעשיית עוגן ושיווקה כעיר תיירותית ותרבותית בינ"ל דוגמת: פריז, לונדון, רומא ופראג, בין היתר באמצעות קידום וייעול תשתיות התיירות בעיר, פיתוח מוצרי תרבות לתיירות העונים לצרכי קהל היעד ועבודה סינרגטית נכונה בין גורמי התיירות והתרבות השונים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, שרטט בפני הנוכחים את חזונו התיירותי לשנים הקרובות ואת שאיפתו להפיכת ירושלים למוקד עלייה לרגל ולהשבת מעמדה הבינלאומי של העיר. "אני רואה בתחום התיירות מנוע ומנוף לצמיחה כלכלית ותרבותית ולפיתוח ומימוש הפוטנציאל הטמון בעיר החשובה בעולם, ירושלים" אמר ברקת בפתח הישיבה.

יו"ר הועדה, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התיירות וקשרי החוץ בעירייה חיליק בר, פתח את הישיבה בהצגת הנוכחים וב"אני מאמין" שלו לתיירות בשנים הבאות ונגע בדבריו בין היתר בנושאים כגון: *פיתוח תעשיית התיירות כתעשייה מרכזית ולא משנית בעיר ירושלים *מיצוי הפוטנציאל שלה אל מול בירות אחרות *פיתוח תוכנית אב הכוללת את השותפים המרכזיים בתעשייה (הרל"י ,עירייה,משרד תיירות,התאחדות המלונות, מוסדות תרבות לתיירות ועוד) *הקמת פורום שיווק לעיר בשיתוף עם משרד התיירות *קריאה לחברות וועדי עובדים להגיע לירושלים ולקיים פה נופשים שנתיים וקריאה לחברות בינ"ל לקיים בירושלים את הכנס השנתי בעיר *הקמת לשכת כנסים וכינוסים *פיתוח התיירות והנגישות לה במרכז העיר *פוטנציאל התיירות מרוסיה לאור ביטול הויזות *מינוף ביקור האפיפיור במאי לטובת העיר והתיירות בה.

אילנית מלכיאור, מנהלת עמותת "Start Up Jerusalem" לקידום הכלכלה והתיירות בירושלים, סקרה בישיבה את תמונת המצב התיירותית בירושלים נכון להיום, ואת הצעדים והפתרונות הנחוצים לצורך שיווקה של ירושלים כמותג בינלאומי ולצורך השגת גידול משמעותי במספר התיירים המגיעים לעיר הן מתיירות פנים והן מתיירות נכנסת. "למרות הגידול במספר התיירים בשנת 2008 התיירות בירושלים נמצאת בסטגנציה בשנים האחרונות. על ירושלים לפתח ולהתאים עצמה לקהלים ולטעמים המשתנים בתיירות העולמית, ורק בשילוב של פיתוח תוכן תרבותי על ידי הקמת תשתיות פיזיות, וחבירת הכוחות העירוניים ואנשי תעשיית התיירות נוכל להצעיד את תעשיית התיירות בירושלים קדימה" אמרה מלכיאור.

לועדה הגיעו בנוסף להנהלת העיר, עשרות מבכירי תחום התיירות והתרבות בישראל, בניהם: מר אלי גונן, נשיא  התאחדות המלונות בישראל, מר שמואל צוראל מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, מר אורן דרורי סמנכ"ל שיווק בכיר במשרד התיירות, עמי אתגר מנכ"ל לשכת מארגני התיירות, הגב' אריאלה שמידע-דורון מנכ"ל התאחדות המלונות בירושלים, איש העסקים מר בני סיוון,  מנכ"לי בתי מלון ומנכ"לי גופי תיירות ותרבות בעיר ואף גורמי תיירות בכירים ממזרח העיר. היה זה הפורום הגדול ביותר אי פעם שהתכנס עד כה בעיריית ירושלים במסגרת ועדה עירונית (אולם המועצה היה מלא לחלוטין).