מחסום חווארה. ארכיון
מחסום חווארה. ארכיוןפלאש 90

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א וחברות ארגון "מחסום Watch" ארגנו יחדיו "טיול" למחסומי צה"ל ביו"ש כדי לעמוד מקרוב על פעילות צה"ל או "להכרת השגרה הפלסטינית", כלשון המודעה. 

הסיור יתקיים ביום שישי הבא ובמהלכו מבטיחים המארגנים "בסיור ניסע על כבישים מסוגים שונים: "רגילים" (המותרים לכל אדם), כבישים "לישראלים בלבד", וכבישים עוקפים לפלסטינים. נבקר במחסומי שכם- מחסום חווארה ומחסום בית איבא, ובמחסום וחסימות באזור קלקיליה".

"נבקר באחד הכפרים הסמוכים לשכם- ניפגש עם אנשי המקום. הסיור יכלול גם קצת כֵּיף: נעצור בכפר חווארה "נחטוף" פַלָאפֶל וכּנָאפֶה, תוך כדי שיחה חופשית עם תושבי המקום", נכתב. "לא צפויות לנו דרמות אלימות. להפך- זוהי הזדמנות להכיר את שגרת החיים היום-יומית הפלסטינית".

סטודנט באוניברסיטה אמר לערוץ 7 כי לא זכור לו על טיול להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון בשיתוף עם מועצת יש"ע, למשל בשלוש השנים האחרונות מאז התחיל את לימודיו. "לטיול שהם מציעים יש קונטציה פוליטית בולטת, וגם התעלמות מהמציאות, או יותר נכון- התבוננות במציאות בצורה אינפנטילית של שחור-ולבן",  אמר.

מפקד מחסום במילואים באזור גוש עציון אמר היום לערוץ 7 כי פעילות נשות ווטש לא רק מפריעה ומטרידה את החיילים אלא שגורמת לכך שהפלסטינים הם שמשלמים את המחיר. חייל עצבני ולחוץ - בגלל נשות ווטש - עלול להיות פחות סובלני כלפי הפלסטיני.

דובר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מסר בתגובה כי "אגודת הסטודנטים באונ' תל אביב מעודדת מעורבות פוליטית וחברתית בקרב הסטודנטים בקמפוס ותומכת בכל רעיון אותו רוצים לקדם הסטודנטים, כל עוד הוא במסגרת החוק. האגודה מקדמת יוזמות מימינה ומשמאלה של המפה הפוליטית, ולראייה, בשבועות האחרונים פנינו גם לארגונים כמו 'ארץ נהדרת', אך לצערנו הרב לא זכינו לאותה רצינות כפי שקיבלנו ממחסום WATCH".

בעמותת 'ארץ נהדרת' הופתעו מתגובת אגודת הסטודנטים וטענו כי מעולם לא פנה אליהם איש מהאגודה ואף ציינו כי במשך תקופה ארוכה ביקשו להשתלב בפעילות האגודה.

סמדר בת אדם, מנכ"ל ארץ נהדרת, מסרה "שמחנו לשמוע שאגודת הסטודנטים תשמח לסייר עם 'ארץ נהדרת' אך עד כה לא התקבלה כל פנייה מן האגודה אלינו, אך מצידנו נעשנו מספר פניות לאגודה. אם כתוצאה מהגילוי הזה נשתף פעולה ונצא יחד יבוא הגילוי על ברכה".