חמאס

סעיד סיאם - שר הפנים בממשלת חמאס, אחראי על הזרוע הצבאית של חמאס, פיקד על הכוח הביצועי על האחראי על ביצוע פיגועי טרור נגד ישראל ומעשי רצח נגד פעילי פתח וארגוני אופוזיציה אחרים. עבד כמורה בבתי הספר של אונר"א בין השנים 1980 ל- 2003, כמו כן, היה חבר בועדת מגזר המורים הערבים באונר"א. עובדת היותו של סיאם פעיל בכיר בחמאס הייתה ידועה ברבים כולל בזמן היותו מורה. לא ידוע אם אונר"א המשיכה להעביר לסיאם תשלומי פנסיה לאחר סיום עבודתו בארגון (בשל זיקתו הפוליטית, כך נטען). 

סוהייל אל-הינדי – יו"ר מגזר המורים באונר"א. פעיל חמאס המייצג את הארגון באירועים שונים. ביולי 2001 השתתף אל-הינדי בטקס בבית ספר במחנה הפליטים ג'באליה יחד עם מנהיג חמאס אחמד יאסין. בנאומו בפני תלמידים מצטיינים הוא דיבר בשבח המחבלים המתאבדים בוגרי מערכת החינוך הפלסטינית והסביר כי "הדרך לפלסטין עוברת דרך דם השאהידים. השאהידים התלמידים מעצבים את ההיסטוריה בחלקי גופם (המתפוצצים)". הנהלת אונר"א מודעת היטב להיותו של סוהייל אל-הינדי פעיל חמאס וכן לדברים שנשא בטקס לצידו של אחמד יאסין. תיעוד בעניין זה הועבר לידי אונר"א ע"י משרד החוץ הישראלי בשנת 2004. אל-הינדי ממשיך כרגיל בפעילותו וב- בפברואר 2008 השתתף באירוע שערכה התאחדות המורים של אונר"א למורים שהצליחו בחידון לחודש הרמדאן לצידו של ג'ון ג'ינג' המנהל התפעולי של אונר"א.

באסם נעים מוחמד נעים - שר הבריאות בממשלת חמאס בראשות איסמאעיל הניה. שימש רופא כללי באונר"א בעזה בין השנים 1992-3. בנו, נעים באסם נעים (אבו חסן), היה פעיל בגדודי עיז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. נעים למד בחטיבת הביניים אל-פלאח של אונר"א, היה פעיל בכותלה אל-אסלאמית (ארגון התלמידים והסטודנטים של חמאס) ולאחר סיום חוק לימודיו התיכוניים התגייס לשורות גדודי אל-קסאם. הוא נהרג בעת שהשתתף בלחימה מול כוח צה"ל ב- 1 במאי 2003.

אשרף עזאם אבו זאיד – מורה באחד מבתי הספר של אונר"א ברצועת עזה. פוטר מאונר"א באוקטובר 2007 לאחר תלונה על הפעלת אלימות כלפי אחד התלמידים. חמאס טען, כי ההחלטה הייתה פוליטית וכי זאיד סולק מתפקידו בעקבות לחצים שהופעלו על הנהלת אונר"א מהרשות הפלסטינית ברמאללה וארגון פתח. אבו זאיד הצטרף לחמאס עוד בהיותו צעיר. הוא נעצר מספר פעמים ע"י גורמי הביטחון הישראליים והפלסטיניים. מתגורר במחנה הפליטים נוסיראת בלוק 1.

עבד אל-ראזק אל-חדאד - פעיל גדודי אל-קסאם. עובד באונר"א כמפקח על תחום הבריאות וכן שימש בעבר מורה בחטיבת ביניים של אונר"א. באתרים המזוהים עם ארגון פתח נטען, כי אל-חדאד הופיע לבוש בגדים צבאיים של גדודי אל-קסאם באחד ממחנות הקיץ של ילדים ברצועת  עזה.

טארק אבו אל-חסין – פעיל בגדודי אל-קסאם. היה מורה בבתי הספר של אונר"א ברפיח. כמו כן, שימש דרשן במסגד אל-סאלחין בתל אל-סולטאן, והיה מטיף במסגדים של רפיח וח'אן יונס ליציאה לג'יהאד ונגד אויבי אללה. באירועים שונים בהם השתתף נשא אבו אל-חסין נאומים בשם חמאס באירועים שונים. מקורביו תיארו אותו כדינמו של האינתיפאדה ברפיח. נהרג בעת שהשתתף בלחימה נגד כוח צה"ל ב-18 באוקטובר 2003.

עיסא עבד אל-האיד אל-בטראן (אבו בילאל) – פעיל גדודי אל-קסאם של חמאס. עובד כמורה בחטיבת הביניים לבנים אל-בורייג' של אונר"א. הוא כפוף למפקח החינוך באונר"א באזור המרכז עלי אל-מג'דלאווי. אחראי הייצור הצבאי בגדודי אל-קסאם באזור המרכז ברצועת עזה. נעצר ע"י שירותי הביטחון הפלסטיניים ב- 1996. היה יעד לחיסול של ישראל במהלך המלחמה בעזה (ינואר 2009). ביתו הופצץ ע"י חיל האוויר הישראלי. מספר עובד באונר"א 2Z9558.

אסלאם חיידר אל-טוויל - ישראל ביצעה ב- 24-5 בספטמבר 2005 מעצרים בגדה המערבית של אנשי חמאס. אחד העצורים היה אסלאם חיידר אל-טוויל פקיד באונר"א מאל-בירה.

דר' איבראהים עבד אל-ראזק עווואד – מזוהה עם חמאס. עובד באונר"א ברצועת עזה. לרגל אירוע באוניברסיטה האסלאמית בעזה לציון שנה למותו של מנהיג חמאס, אחמד יאסין, האחראי לרציחתם של מאות אזרחים ישראלים,  כתב עוואד מאמר אקדמי לזכרו של אחמד יאסין שנקרא: "האישיות האסלאמית אחמד יאסין בשירה של אינתיפאדת אל-אקצה". במאמר מתאר עוואד את יאסין ואת "ערכיו" באופן הבא הגובל בהערצה, כמובא להלן: "אישיותו של האימאם השהיד אחמד יאסין נחשבת אחת הדמויות הפלסטיניות, ויתר על כן הערביות והאסלאמיות, אשר יש לה נוכחות משפיעה על הזירה המקומית והבינלאומית, בהיותו ממייסדי תנועת האחים המוסלמים בפלסטין... ותנועת חמאס. האימאם השאהיד הצליח בזכות הנהגתו הנבונה וראייתו הנכונה וערכיו הנעלים לקבץ סביבו תומכים ולהנהיג את הג'יהאד וההתנגדות נגד הכובש עד רגעי חייו האחרונים".

נאפז סולימאן עבד אל-רחמן אל-ג'עב - מנהל עוזר בבתי הספר של אונר"א ברפיח, נשיא המועדון התרבותי המזוהה עם חמאס, חבר הנהלת האגודה האסלאמית ברפיח השייכת לחמאס, חבר הנהלת העיתון "פלסטין", היומון הרשמי של חמאס, דרשן ומטיף במסגדים. בין שאר פרסומיו של אל-ג'בע המאמר הנושא את הכותרת: "הרצח הוא תפיסת עולם ע"פ הציונות". וכך כותב אל-ג'עב במאמר התומך בג'יהאד ובמאבק המזוין נגד היהודים: "הו האחים המאמינים, הו העומדים איתן לוחמי הג'יהאד, הו אלה אשר הושארתם לבדכם בשדה המערכה נגד אויבי אללה היהודים... צמאי הדם... תפיסת הרצח אצל היהודים היא תפיסה מושרשת וותיקה כמו ימי ההיסטוריה... חובה עלינו לדעת שהמוהר של החירות גבוה ואין מנוס שהמוהר יהיה בדם והדם הוא זה אשר יצור את העתיד והחירות, הכרח שנוכיח ונדע כי השכר של האחיזה [בקרקע] והגי'האד הוא גבוה אצל אללה... ברכות לצעירים המוסלמים לוחמי הג'יהאד אשר לא ישנים בלילה כדי לשמור על המולדת ולהגן על העמדות ברכות להם ובשורה להם זו הבטחה מאללה יתגדל ויתעלה לגן העדן". 

מאג'ד מוחמד חוסיין אל-סליבי - מורה באחד מבתי הספר של אונר"א בח'אן יונס. פעיל בגדודי אל-קסאם. היה פעיל בחמאס מיום הקמתו ב-1987. הפיץ את הכרוז הראשון של חמאס באינתיפאדה הראשונה והיה מופקד על כתיבת סיסמאות וחלוקת כרוזים. כמו כן, היה פעיל במנגנון הביטחון של חמאס (מג'ד) תחת פיקודו של יחיא סנוואר ממייסדי גדודי אל-קסאם. נתן מחסה ליחיא עיאש, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, האחראי לרציחתם של עשרות ישראלים בפיגועי התאבדות. נעצר פעמיים ע"י מנגנון הביטחון המסכל הפלסטיני. נהרג ב-7 בינואר 2003.

עבדאללה עקל – עבד במרפאת אל-בורייג' ונכלל תחת סעיף "מובטל" המסופח לאונר"א למשך 6 חודשים. פעיל גדודי אל-קסאם של חמאס, נהרג ב- 30 באוגוסט 2003. 

מוחמד סברי אבו נג'א (אבו מואמין) - מפקד יחידת הייצור הצבאי של גדודי אל-קסאם (חמאס). עבד תקופה קצרה כמורה באחד מבתי הספר של אונר"א ברצועת עזה.

מופיד עיד – פעיל גדודי אל-קסאם, מורה בבתי הספר של אונר"א. באתרים המזוהים עם ארגון פתח נמסר, כי מופיד עיד השתלט יחד עם חמושים נוספים על ספריה של אונר"א השייכת לוועדה העממית במחנה הפליטים בורייג' והפך את מבנה הספרייה לעמדה צבאית.

מוחמד אל-סבע – פעיל גדודי אל-קסאם, עובד באונר"א. מספר עובד באונר"א - 2Z4244.

איאד עיז אל-דין – פעיל גדודי אל-קסאם, עובד באונר"א.

באסל ואדי - פעיל גדודי אל-קסאם, עובד באונר"א.

השיח' מנסור בריכ - ראש עיריית אל-שוכה ברצועת עזה. עבד חמש שנים בבתי הספר של אונר"א. אתר חמאס מדווח (7 במרץ 2009) אודות טקס שערכו גדודי אל-קסאם לכבוד משפחות השאהידים באזור המערבי של רפיח. באירוע נאם השיח' מנסור בריכ אשר הדגיש בדבריו, כי דרך "ההתנגדות" הוא הדרך היחידה של העם הפלסטיני להשיג את זכויותיו וכי "מה שנלקח בכוח לא יוחזר אלא בכוח וחמאס יהיה נאמן לדם השהידים". דובר גדודי אל-קסאם, אבו עוביידה, נאם אף הוא נאום בטקס בו נטלו חלק לוחמים חמושים של הארגון.

אחמג עלי אל-חאג' עלי - חבר פרלמנט מטעם חמאס. עבד כמורה ומנהל בבתי הספר של אונר"א.

חוסני מוחמד אחמד בוריני יאסין - חבר פרלמנט מטעם חמאס. עבד כמורה ומנהל בבתי הספר של אונר"א.

ח'אלד חרב ח'מיס אל-ג'זאר - חבר במועדון התרבות המזוהה עם חמאס. עובד באונר"א. 

נסר ח'ליל פחג'אן - חבר במועדון התרבות המזוהה עם חמאס. מורה עוזר באחד מבתי הספר של אונר"א ברפיח. מורה לערבית.

ג'יהאד מוסטפא יונס (אבו עוביידה) - חבר במועדון התרבות המזוהה עם חמאס. עובד כמורה באונר"א. 

אחמד עבד אל-חמיד עיסא - חבר במועדון התרבות המזוהה עם חמאס. הועסק כפקיד באונר"א.

מוחמד מחמוד מוחמד אל-כחלות - עובד באונר"א, חבר באיגוד המהנדסים הפלסטיני ופעיל בגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס ואשר נוסד ע"י איסמאעיל אבו שנב.

עזמי מוחמד בזאזו - עובד כמהנדס באונר"א. חבר באיגוד המהנדסים הפלסטיני ופעיל בגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

אסמא נביל אל-כורד – עבדה בעבר כמהנדסת ופעילת סביבה באונר"א. חברה באיגוד המהנדסים הפלסטיני ופעילה בגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

ר'רדה עבדאללה - עובדת כמהנדסת באונר"א. חברה באיגוד המהנדסים הפלסטיני ופעילה בגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

עזאם אחמד מוחמד אבו חביב – עובד כמהנדס באונר"א. חבר באיגוד המהנדסים הפלסטיני ופעיל בגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

יחיא מוחי א-דין אל-אסטל – עובד כמהנדס באונר"א בניהול פרויקטים. חבר באיגוד המהנדסים הפלסטיני ופעיל בגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

יוסוף אבו זוביידה – עובד באונר"א ברפיח, מספר עובד באונר"א: 2X5557. פעיל חמאס. נבחר לאיגוד העובדים ב- 2003 מטעם הגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

עבד אלעזיז אבו דבר – עובד אונר"א בח'אן יונס. מספר עובד באונר"א: 2A5529. פעיל חמאס. נבחר לאיגוד העובדים ב- 2003 מטעם הגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

עלאא ג'בר – עובד באונר"א. פעיל חמאס. נבחר לאיגוד העובדים ב- 2003 מטעם הגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

זכי שבייר. עובד באונר"א. פעיל חמאס. נבחר לאיגוד העובדים ב- 2003 מטעם הגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

אמיר עטאללה – עובד באונר"א. פעיל חמאס. נבחר לאיגוד העובדים ב- 2003 מטעם הגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

מאהר זקות – עובד באונר"א. פעיל חמאס. נבחר לאיגוד העובדים ב- 2003 מטעם הגוש האסלאמי המזוהה עם חמאס.

זיאד זכי עלוואן – פעיל חחמאס ברפיח. עובד באונר"א. מספר עובד: 2A0943

עבדאללה עטיה מהדאווי – חבר הנהלת התאחדות הפקידים הערבים באונר"א (אזור הגדה המערבית). פעיל חמאס.

 

הג'יהאד האסלאמי

עבד אל-סלאם של-שקאקי (אבו איימן) - מנהל החינוך באזור רפיח. התפטר ב-1 ביולי 2008 בשל לחצים שהופעלו ע"י הנהלת אונר"א. נטען כלפיו שלא דיווח להנהלת אונר"א על ניסיון התנקשות שביצעה ישראל במורה בבית ספר של אונר"א שהיה פעיל בכיר בג'יהאד האסלאמי. 

מחמוד ערפאת אל-ח'וואג'א – פעיל בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. עבד באונר"א (ככל הנראה כמורה). היה מעורב בפיגועי טרור, כולל פיגועי התאבדות. נעצר 5 פעמים ע"י ישראל בשל עבירות ביטחוניות. נהרג בסיכול ממוקד ב- 22 ביוני 1995.

מוחמד עווד ח'אלד אל-ר'רה - סגן ראש מועדון המורה הפלסטיני (ארגון המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי). מורה לאנגלית בבתי הספר של אונר"א (נכון ל- 2006). 

עלי פאיז אל-ג'דילי - חבר מועדון המורה הפלסטיני (ארגון המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי). מורה לשפה ערבית בבתי הספר של אונר"א (נכון ל- 2006)

עבד אל-מג'יד תוופיק קאסם - חבר מועדון המורה הפלסטיני (ארגון המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי). מורה לתרבות אסלאמית בבתי הספר של אונר"א (נכון ל- 2006).

חאזם איבראהים אחמד - גזבר מועדון המורה הפלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. מורה לערבית בבתי הססר של אונר"א (נכון לדצמבר 2007). מתמודד בבחירות לאיגוד המורים של אונר"א (מארס 2009).

סאמי אבו ראלי - מזכיר מועדון המורה הפלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. מורה לערבית בבתי הספר של אונר"א (נכון ל- 2006).

פדל חסן פדל אל-פרא - מורה למדעים בחטיבת ביניים של אונר"א. מזוהה עם הג'יהאד האסלאמי.

חאזם איבראהים מוחמד אחמד - מורה לשפה ערבית בחטיבת ביניים של אונר"א, מזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. 

נביל עבד אל-כרים אל-עבד אבו סריה "אבו אל-עבד" - מורה לאנגלית בחטיבת הביניים אל-פלאח השייכת לאונר"א. מזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. 

עבד אל-מג'יד תוופיק קאסם - מורה באחד מבתי הספר של אונר"א. מזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. 

ג'מיל יוסוף חסן פרח אללה "עבד אל-נבי" - מורה בחטיבת הביניים ג'באליה של אונר"א. מזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. 

פתחי דיאב מוחמד חיג'אזי - עובד באחד מבתי הספר של אונר"א. מזוהה עם הג'יהאד האסלאמי. 

 

פתח

מחמוד סולימאן שחאדה זקות – פעיל גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פתח. שימש פרמדיק. נהרג בעת מבצע צה"ל בצפון רצועת עזה ב- 1 במארס 2008. משרד הבריאות הפלסטיני ואיגוד הרופאים הערבים ערכו (17 ביוני 2008) טקס לזכרו של זקות בהשתתפות שר הבריאות באסם נעים ונציג איגוד הרופאים הערבים ברצועת עזה דר' מוחמד אל-עכלוכ, המשמש גם יו"ר התאחדות העובדים הערבים של אונר"א ברצועת עזה. עכלוכ מסר למשפחתו של זקות צ'ק של 2,000  אלפיים דולר.

 

החזית העממית

חליף מוחמד דרוויש – עובד באונר"א. פעיל בחזית העממית. נבחר לאיגוד העובדים ב- 2003.