הממשלה אישרה היום (ראשון) את הסנקציות ששר המשפטים דניאל פרידמן המליץ להטיל על אסירי חמאס הכלואים בישראל.  "אמנם אנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אך אנחנו לא צריכים להיות הפראיירים היחידים", אמר פרידמן.



הדו"ח ממליץ בין היתר לצמצם את ביקורי משפחות האסירים עד למינימום, להפסיק להם את שידורי הרדיו והטלוויזיה, למנוע מהם קבלת עיתונים, ולהשהות את האפשרות העומדת לרשותם כיום ללימודים.


לפני ישיבת הממשלה הביעו השרים תמיכה בהטלת הסנקציות. שר הפנים מאיר שטרית (קדימה) "לא סביר ששליט חי שם בלי שהוא יכול לראות את הוריו ואסירי חמאס חיים כאן כמעט כמו בקייטנה". נציגי השב"ס אמרו בדיון כי הסנקציות ייכנסו לתוקף כבר בזמן הקרוב.
 
שר המשפטים דניאל פרידמן שעמד בראש הוועדה שבחנה את האפשרויות הניצבות בפני ישראל בסוגיית תנאי האסירים הביטחוניים, אמר הבוקר כי כל ההחלטות יהיו במסגרת החוק הבינלאומי. בראיון לגלי צה"ל אמר פרידמן כי ישראל לא תפסיק את ביקורי הצלב האדום בבתי הכלא, אך ייתכן שיצומצמו חלק מההטבות לאסירי חמאס שהן מעבר לדרישות המשפט הבינלאומי.

"ישראל תקיים גם את החוק הבין-לאומי, וגם את החוק הפנימי שלה", הודיע פרידמן, "בשלב הזה אנו עתידים לקבל דו"ח ביניים מהוועדה, שאני מקווה שייחתם עד סוף כהונת הממשלה הנוכחית".

פרידמן המליץ על פגיעה בזכויות היתר, בהן האפשרות ללמוד בכלא, לצפות בטלוויזיה, לקרוא עיתונים או להקשיב לרדיו, שלטענתו - אין זה חובה להעמיד תנאים אלו לרשותם.