פרויקט חדש ומיוחד של לימוד תורה לשמה באולפנות מרכז ישיבות בני עקיבא: 'חוכמת נשים'. במסגרת הפרויקט ילמדו הבנות את ספרו של הרב אליעזר מלמד 'פניני הלכה'.

הפרויקט נוצר לאחר הצלחתו של פרויקט דומה לבני הישיבות של מרכז יב"ע- 'יגדיל תורה'. במסגרת זו לומדים הבנים כ-50 דפי גמרא מעבר לחומר הנלמד ולאחר שהם נבחנים עליו זוכים לפרסים כגון סט שו"ע, ש"ס או ספרי הרמב"ם.

את כנס הפתיחה של 'חוכמת נשים' אירחה אולפנת בני עקיבא 'אמנה' בכפר סבא. 200 בנות מאולפנות בני עקיבא מילאו את אולם ההרצאות של אולפנת כפר סבא ושמעו את ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, מנהל מחלקת החינוך הרב יהודה פליקס, את ראש האולפנה הרב יוסי כהנא וראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא.

הרב דרוקמן הודה כי הוא נרגש מגודל המעמד ובירך את הבנות שיבנו על בסיס התורה הקדושה וההלכות שילמדו בפרויקט. הרב דרוקמן דיבר על חשיבות בנין הבית מתוך אמונה והיצמדות לתורת אבותינו מתוך רצון להתקרב לה'.

הרב יוסי כהנא, ראש האולפנה בכפר סבא ציין בפני הבנות כי הרמב"ם התנגד ללמד בנות תורה כשהוא מביא את דברי הגמרא "כל המלמד בתו תורה כאילו לימדה תפלות".

הרב כהנא: "אין  לי ספק שאם הרמב"ם היה היום פה במעמד הזה הוא היה אומר לכולכן יישר כוח על היוזמה. התקופות השתנו ונשים היום פונות לקריירה ומעורבות בתחומים רבים בחיי המעשה. דבר נוסף הוא שנשים מחויבות ללמוד אמונה וזהו העיקר והדרך לאמונה עוברת דרך הלימוד ההלכתי ולכן זוהי תוכנית הלימודים שנבחרה."

הרב יהושע שפירא דיבר על המצווה שנצטוו ישראל לאהבת ה': כשכתוב בתורה 'ואהבת את ה' אלוקיך' אנו צריכים להבין מה זה אומר בשבילנו? אם ה' ציווה אותנו לאהוב אותו זה אומר שהאהבה הזו נמצאת בכל אחד ואחת מעם ישראל והחובה עלינו היא להוציא זאת מן הכוח אל הפועל.  בלימוד ההלכה וקיומה אנו מראים לה' יום יום את אהבתנו אליו." מלבד שיעורים צפו הבנות במופע מחול ייחודי של מסלול מחול של מכללת 'אורות ישראל'.