כנס הקליטה השנתי של המועצה  האזורית שומרון התקיים השבוע ביישוב קרית נטפים במעמד ראש המועצה, גרשון מסיקה,  מזכ"ל "אמנה", זאב חבר (זמביש) ומנהל אזור השומרון בחטיבה להתיישבות, שלומי ורמשטיין.

כמידי שנה נערך כנס קליטה בהשתתפות נציגי ועדות הקליטה,חברי מזכירויות, מזכירים ורכזות הקהילה ביישובים.

במועצה האזורית שומרון מסבירים כי הרכב המוזמנים הרחב נובע מהתפיסה כי  קליטת משפחות חדשות ליישובים הינה מלאכת מחשבת המשותפת למגוון בעלי תפקידים ופעילים ביישוב.

מטרת הכנס לסכם את פעילות הקליטה שהתקיימה בשנה שחלפה  ולסמן את היעדים לשנה הבאה. בכנס סיכמו המשתתפים שנת פריצה ותנופה, בה קודמו תהליכים לבנייה על אף הגזרות וההקפאות הממשלתיות על מנת לאפשר ליישובים תוספת משמעותית של פתרונות  להרחבת מאגר הדיור הזמני וקליטת משפחות חדשות.

בנוסף, נעשו מגוון מהלכים מול יזמי בניה שונים על מנת לחלץ פרויקטים "תקועים", מה שהוביל לאווירה חיובית ביישובים והחלטת המשפחות  לרכוש בתים ולקבוע את ביתם בקהילות  השומרון.

בשנה האחרונה, השנה הקשה ביותר להתיישבות מבחינת הגזרות והרדיפות הממשלתיות, עלה מס' התושבים היהודים ביו"ש במעל 6 אחוזים – פי 3 מהממוצע הארצי.

מרבית היישובים נמצאים היום בשלב בו ההיצע הזמין למגורים אינו עונה על הצרכים והביקוש. בשנים האחרונות פועלת במועצה האזורית שומרון מנהלת קליטה המשותפת למועצה האזורית, לחטיבה להתיישבות ולתנועה המיישבת "אמנה".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר לאחר הטקס כי "למרות רדיפות ממשלת אולמרט היוצאת והלחץ הרב שמנסים גורמים שונים לייצר כלפי ההתיישבות בשומרון, ההתיישבות רק הולכת וגדלה. אפשר לראות בחוש את דברי הפסוק 'וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'. השנה הייתה שנה מוצלחת בעזרת ה' ובזכות המסירות של כל היישובים יחד עם הצוות המקצועי של מנהלת הקליטה".

לדבריו, הגדילה והתפתחות היישובים היא התשובה הניצחת לגזירות ורדיפות הממשלה, "אני מאמין שבשנה הקרובה בעזרת ה' נמשיך ונעצים את המגמה. היעד שלנו הוא להגיע בתוך מספר שנים למיליון יהודים ביהודה ושומרון",, הדגיש.

רכזת הקליטה של המועצה האזורית שומרון ומרכזת מנהלת הקליטה , בתיה קורט, סיכמה את כנס הקליטה ואמרה, "קליטת משפחות  חדשות וצעירות מחייבת להיערך לבנייה כיעד מרכזי ביישוב, תוך התייחסות להיבטים הכלכליים החברתיים והתכנוניים. המנהלת תעסוק בליווי והכוונת היישובים, בליווי תהליכים חברתיים ופיזיים המביא בסופו של יום למוכנות ובשלות ההנהגות והקהילות לקליטת משפחות חדשות".

במהלך הטקס חולקו פרסי קליטה בסך כולל של 150,000 ₪ ליישובים שהצטיינו בקליטה בשנה האחרונה. הפרס הונהג ע"י ראש המועצה, גרשון מסיקה, על מנת לדרבן את היישובים לגדול ולקלוט, כחלק ממדיניותו לפיה הקליטה והבניה כנושא האסטרטגי של המועצה.

הנהלת מליאת המועצה, שקבעה את המדדים לחלוקת הפרס, בחרה בשני מדדים" מספר התושבים ומספר המשפחות, וזאת ע"מ לעודד גם את יישובי המועצה שאינם דתיים (כמחצית מיישובי מועצה אזורית שומרון הינם יישובים חילוניים).

 על גידול ניכר ומבורך בתושבים זכו היישובים: יצהר, רבבה, ברוכין, קרית נטפים ופדואל . על גידול במעגל המשפחות אשר קבעו את ביתם ביישוב זכו היישובים: הר ברכה, צופים, ברק, חרמש ושבי שומרון.