שר החינוך גדעון סער נפגש הבוקר עם נשיא המדינה שמעון פרס בבית הנשיא. בפגישה, שעסקה בנושא החינוך, סוכם על שיתוף פעולה בין שר החינוך לבית הנשיא לקידום החינוך.

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר במהלך הפגישה כי "אין דבר הזקוק לשינוי מהפכני יותר מהחינוך על מנת לעמוד באתגרים הניצבים בפני ישראל. עלינו להוסיף להעמיד לרשות תלמידי ישראל מערכת חינוך עם מירב המשאבים ולהבטיח שיהיו להם המורים הטובים ביותר, ושהם עצמם ילמדו כיצד ללַמד את עצמם. אני עומד לרשותך ולרשות מערכת החינוך בכל עת. ראה בי בן ברית נאמן לקידום החינוך בישראל".

הנשיא אמר עוד לשר החינוך: "אנחנו מתקרבים ליום שבו יכולתה של מדינה תימדד לא רק לפי עוצמתה הצבאית אלא לפי רמתה החינוכית - לפי איכות ההון האנושי שבבסיסה.  אנחנו ארץ קטנה בשטחה ומעוטת אוכלוסין. אם אנו רוצים להיות ארץ גדולה יותר – הגדולה היום מצויה בחינוך ובמדע והיתרון היחסי של ישראל טמון בחדשנות וביצירתיות של מיטב המוחות. "

שר החינוך הודה לנשיא על עצותיו ונכונותו לסייע ולשתף פעולה. עוד אמר שר החינוך כי בכוונתו לגייס את מיטב הכוחות והמוחות לקואליציה למען החינוך, שתציב את החינוך במרכז סדר היום הלאומי והוא מאמין שלנשיא תהיה תרומה גדולה לכך.