(השידור באדיבות הערוץ הראשון)

זוכה חידון התנ"ך העולמי לשנת תשס"ט הוא ספיר מלכא תושב כוכב יעקב בבנימין ותלמיד ישיבה לצעירים בירושלים. מלכא גבר במעט נקודות על אורי לוביש שהסתפק בסגנות השנה. לוביש מישיבת סוסיא, תושב בית יתיר שבדרום הר חברון והוא נכדו של שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל.

הסגן השני הוא אביב ברלבלום מחיפה, הסגן השלישי הוא דורון סולטן מניו גרסי שבארה"ב והסגן הרביעי של חידון התנ"ך הוא עמרם ליטל מקנדה.

מלכא הגיש לראש הממשלה מכתב בו ביקש כי יפעל לשחרורו של ג'ונתן פולארד מהכלא האמריקני.

יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כץ (כצל'ה) בירך את חתן חידון התנ"ך העולמי ואת סגנו ששניהם תושבי יהודה ושומרון, "השניים הביאו כבוד גדול לעם ישראל במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו".

"זכייתו של ספיר תלמיד הישיבה לצעירים במרכז הרב הינה תשובת המשקל להירצחם של שמונה חבריו לפני שנה. שוב מתגלים לעין כל טיב הגידולים שמגדלים יישובי יו"ש והובלתם בכל שטחי העשייה: בחינוך, בהתיישבות ובצה"ל", אמר כצל'ה.

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שר החינוך, גדעון סער, ונשיא המדינה החמישי, יצחק נבון, השתתפו בחידון התנ"ך העולמי אשר התקיים היום, בתיאטרון ירושלים הפסוק המוביל השנה בחידון התנ"ך מסמל את חתירתו המתמדת של העם היהודי לשלום ולצדק.

הנשיא החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון, ששימש הבוקר כיו"ר חבר השופטים בחידון התנ"ך העולמי, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפעול למען קיומו של חידון תנ"ך גם למבוגרים והזכיר כי ראש הממשלה הקודם הבטיח זאת לפני שנתיים. נתניהו השיב לנבון, "אולמרט הבטיח ואני אקיים".

בחידון התנ"ך העולמי תשס"ט, השתתפו 47 בני נוער שזכו בחידוני התנ"ך בארצם ומייצגים 24 מדינות.