ביום שלישי הקרוב יתקיים בבאר שבע משפט ציבורי בו "ישפטו" תלמידי תיכון את העם הגרמני על מעורבותו הפאסיבית בהשמדת העם היהודי, בין בהעלמת עין ובין במתן סיוע עקיף למשטר הנאצי.

האירוע יתקיים תחת הכותרת "צו המצפון או צו התנועה" בחסות חברת מ.מ.מ מפעלי מטמנות מאוחדים, והוא מהווה סיומת לשנת לימודים מיוחדת בה נחשפו התלמידים למסמכים ותעודות על סוגיית יחס העם הגרמני בימי מלחמת העולם למעשי הנהגתו.

אתי פיש, מפיקת האירוע, מספרת לערוץ 7 על האירוע ואומרת כי במהלך המחקר שביצעו התלמידים נחשפו לעדויות אודות העלמת העין של אזרחי גרמניה ולמעורבותם השקטה של נוער היטלר בהשמדת העם היהודי. כמו כן נחשפו לטענות אזרחי גרמניה לפיהן לא נותרה בידם ברירה שכן מעליהם עמד שלטון טוטליטארי.



בני הנוער קיבלו ליווי של עורך דין על מנת שיערכו את הנתונים שבידיהם ואת הטענות שבפיהם למתווה משפטי ובמתווה זה יציגו את הדברים במשפט הציבורי שיתקיים ביום שלישי באולם המופעים במרכז הצעירים בעיר העתיקה באר שבע בשעה 19:00 בנוכחות תלמידי תיכון, הורים והקהל הרחב.



יצוין כי האירוע מתרחש זו השנה השלישית. בשנה שעברה "שפטו" התלמידים את הקאפו ומעמדו בין נציגי המשטר הנאצי לבין אחיהם היהודים טרם השמדתם.



יחזקאל תותחני, מנכ"ל מ.מ.מ, השותף גם לגיבוש הרעיונאי של הפרויקט, מסכם את הפרויקט השנתי ואומר: "אנו מרגישים חובה וזכות להיות שותפים בפעילות החינוכית יוצאת הדופן, תוך לימוד המשמעויות הרחבות של האסון הגדול ולא רק כזיכרון היסטורי. אנו מאמינים בחינוך ככלי להעצמת היחיד וחיזוקו. נרתמנו לפרויקט ההעצמה באמצעות תהליך שעברו התלמידים, המאפשר דו שיח בין הדורות. אנו מאמינים במחויבות הדדית בין החברה עובדיה ובני הנוער דווקא בתקופה זו. על החברות המסחריות להירתם ולסייע כמידת יכולתם, תוך שימת דגש על חינוך דור העתיד".