"תוכנית הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל מביאה לשיא חדש את ההבדל ביחס של המדינה לחוכרים העירוניים ולחברי המושבים והקיבוצים", כך אומר מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, המוסיף ואומר כי "לא יתכן שיקבע דין אחד למי שמתגוררים על קרקע מינהל בישובים העירוניים ודין אחר לחברי מושבים סמוכים".



לדבריו "טוב עשתה הממשלה שהחליטה לקדם רפורמה מקיפה במינהל מקרקעי ישראל, להסדיר את נושא קרקעות המינהל בערים לאחר עשרות שנים ולצמצם את החיכוך בין האזרח לבין המינהל. עם זאת, אין שום הצדקה להשאיר מאחור את חברי המושבים בטענה ש"בית המשפט צריך להכריע בענינם". זהו היפוך מוחלט של היוצרות מאחר ואין תפקידם של בתי המשפט לקבוע מדיניות לאומית – לשם כך יש כנסת וממשלה".



תנועת המושבים הודיעה כי היא תומכת בשינוי המבני המוצע שישפר את תפקוד המנהל ואת השרות שהוא מגיש לחוכר החקלאי. השינוי נחוץ בשל ההתנהלות מול המגזר החקלאי שיוצר שבעה מדורי גהנום לכל מי שנדרש להגיע למסדרונות המינהל.



בנוגע לרפורמה המוצעת המינהל וקק"ל, היות ונציגי המגזר החקלאי במועצת מקרקעי ישראל מגיעים מהמסגרת של קק"ל, ראוי שישמר משקלם היחסי גם במבנה החדש. הרפורמה מציעה צמצום בייצוג קק"ל במבנה החדש של המינהל, דבר שעלול לפגוע בייצוג החוכר החקלאי בתוך המינהל והן בחוכרים חקלאיים המחזיקים בחוזי קק"ל.



"יש להצטער על כך שמדיניות לאומית נקבעת על פי דמגוגיה של גורמים פופוליסטים שמנהלים מאבק ארוך שנים נגד זכויותיהם של חברי ההתיישבות הכפרית וכן של פקידים המחזיקים בדעות אלו", אומר בן דוד. "על הממשלה להתעשת ולתקן את העיוות החמור", אמר.