ישיבת בית אורות הממוקמת כ-400 מטר מהמלון בו משתכן האפיפיור בנדיקטוס ה-16 החליטה למחות באופן מקורי נגד ביקורו.

שלט בגודל של עשרים מ"ר עם הכיתוב "אשר בחר בנו מכל העמים" ושלט נוסף בגודל זהה בו מצהירים אנו כי ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי, נתלו למול מצלמות התקשורת העולמית במרחק של עשרות מטרים ממעונו.

בנוסף, נתלו שורה של 20 דגלי ישראל ושלושה דגלי ענק  על מנת לקבוע את סמלו של דוד מלכינו, מלכא משיחא, במרכזו של דגלה של מדינת ישראל- ולקיים "עוד היום,בנוב לעמוד, ינופף ידו הר בת ציון גבעת ירושלים".

הישיבה ממוקמת בצפון הר הזיתים, קו אווירי של שלושה קילומטרים מהר הבית, בית אורות הינה הנקודה היהודית היחידה באזור זה והיא בעצם שילוב בין ישיבת הסדר ושכונה יהודית של עשר משפחות.

הישיבה מוקפת באוניברסיטה המורמונית מצפון, הכנסייה הלותרנית ממזרח, שכונת א-טור הערבית מדרום, וממערב במרחק של מאה מטרים ממוקם בית הוותיקן בו מתארח האפיפיור בכל פעם שזה מגיע לארץ.

בישיבה מסבירים כי "הישיבה המהווה אי יהודי בקרב הקמים עליה מכל צדדיה, לא יכולה הייתה לעמוד מנגד בעת הגעתו של העומד בראש אחת מקבוצות הנוצרים הגדולות בעולם, הטוענות לאי הרלוונטיות של העם היהודי בכלל, ואי הזיקה בין העם היהודי לארצו- ארץ ישראל, ובירתו- ירושלים בפרט".

לדבריהם, "האפיפיור, המנסה לערער את שעבר העם היהודי בדרכו לתקומה- השואה- המתעקש למחוק את סמל מגן דוד החקוק על רכבי מד"א המוצבים בסביבתו, טוב לו שידע, כי אנו עומדים כחומה בצורה בעניינה של ירושלים וארץ ישראל כולה".

"שלנו היא, ושבנו אליה כאדם השב אל ביתו ואל עצמו", הדגישו.