אזיקים
אזיקים

שוטרי יחידת הונאה של מחוז הדרום עצרו היום (ב') 5 מתושבי היישוב תלמים בנגב, חברי עמותת הצדקה של הרב ניר בן ארצי תושב היישוב. העצורים חשודים שבמהלך 3 השנים האחרונות חטפו את הרב בן ארצי, סחטו אותו והוציאו כספים במרמה.

תעלומת פרשיית הרב ניר בן ארצי מעסיקה עד היום את תושבי היישוב תלמים, כמו גם את תושבי הדרום. חסידיו של הרב ניר בן ארצי טענו שכמה ממנהיגי הקהילה ניסו להשתלט עליה ועל כספיה, חטפו את מנהיגה הרוחני ניר בן ארצי לעיר טבריה והחזיקו אותו שם בבידוד במשך 3 שנים, תוך כדי ובמשך תקופה זו הוציאו כספים במרמה. בראש החשודים העיקריים עומד הרב שמואל שוקרון הטוען שחשף את קלונו של בן ארצי.

עמותת "תלמי גאולת עם ישראל" בראשותו של בן ארצי מהווה עמוד התווך של קהילת בן ארצי במושב, ומחזיקה מפעל חסד, ישיבה גבוהה, מכון לחוזרים בתשובה, מכון להכשרת רבנים, מדרשה תורנית לנשים, גני ילדים ובית ספר. כמו כן גם ברחבי הארץ מחזיקה העמותה עוד 10 בתי מדרש. לעמותה נתרמו במהלך השנים מליוני שקלים ע"י בעלי הון המקורבים לבן ארצי.

העמותה הופעלה במשך השנים באמצעות מנהליה שמואל שוקרון, שמעון קטורזה ומיכה בטיטו. משנת 2005 ועד לאוגוסט 2008 נעלם בן ארצי באורח פתאומי מסיבות לא ברורות, מאוחר יותר עם איתורו של הרב בעיר טבריה, טען בן ארצי, כי מנהלי העמותה ובעלי השליטה בכספים העלימו אותו לדירה בטבריה, כלאו אותו בתנאים גרועים והורו לחסידיו הוראות בשמו, כמו כן הכריחו אותו לפברק מכתב שתוכנו עד היום לא פורסם, אולם על פי מקורות שונים, במכתב הוא מייחס לכאורה לעצמו הפרעות נפשיות.

פרשה זו כאמור השפיעה רבות על סביבתו. בן ארצי שימש כדמות מרכזית ביותר במושב ועצם העלמותו והחשדות נגדו גרמו למשבר אמון בקרב חלק ממאמיניו. בין השאר רעייתו ניסתה להתאבד בעקבות הפרשה ע"י בליעת חומר קוטל נמלים אך חייה ניצלו בבית החולים.