גבר בן 30 מחצור הוכש אתמול על ידי נחש בעקבו בעת שטייל בירדן ההררי והוא מטופל במצב בינוני בטיפול נמרץ במרכז רפואי זיו.

ד"ר עאמר חוסיין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז רפואי זיו בצפת מסר, כי הגעת הבחור בזמן לטיפול בבית החולים, אפשרה טיפול יעיל והוא טופל על ידי נסיוב ומצבו בינוני, יציב והוא יצא מכלל סכנה.

ד"ר עאמר מזהיר את הציבור, כי הנחשים התעוררו משנת החורף שלהם ובתקופה זו הם מסוכנים ביותר ומלאי ארס.  

עוד אומר ד"ר עאמר, כי ארס הנחש משפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף וגורם להרס הכדוריות האדומות "הסימנים הראשונים לאחר הכשת נחש הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיכולים להופיע הם בחילה, הקאה, שלשול, חולשה וירידת לחץ דם. לעיתים מופיעים סימנים מאוחרים כמו-נמק, שטפי דם וזיהום הפצע. ברמה מערכתית יתכנו הפרעות בקרישה, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי ספיקת כליות", אומר ד"ר עאמר.

ד"ר עאמר חוסיין מבהיר, כי במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי וכי הטיפול הראשוני שיש לתת לנפגע לפני הגעת הצוות הרפואי או ההגעה לבית החולים הוא השכבת הנפגע והרגעתו "חשוב שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר מאחר ועלייה בדופק ובלחץ דם מזרזת את התפשטות הארס בגוף. חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים".

"בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה, אין לבצע חסימת עורקים, אלא רק לקבע את הגפה שתזוז מעט ככל האפשר. בשום אופן אין לרוץ מאחר והריצה מזרזת את זרימת הארס בגוף. אין להניח קרח ישירות על מקום ההכשה, אין לקחת משכך כאבים ולשתות שתייה חריפה. חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה. חשוב ביותר לנסות ולזהות את סוג הנחש שהכיש את הנפגע, צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע לרופאים בטיפול בנפגע אם יידעו מאיזה מין היה הנחש שהכיש את הנפגע", אומר ד"ר עאמר.