להכיר מקרוב. מעלה רחבעם
להכיר מקרוב. מעלה רחבעםצילום: ג'מה בלך - נשים בירוק

ועדי הפעולה של אפרת-גוש עציון-קרית ארבע חברון, ארגון נשים בירוק והועד למען שדמה יהודית עורכים ביום ג' הקרוב, י' בסיוון, סיור מאחזים באזור חברון. מטרת הסיור היא להכיר מקרוב את המאחזים, לחזק, לעזור בשעת הצורך, לבנות ולנטוע.

במודעה הקוראת לציבור להגיע לסיור מסבירים המארגנים כי "מאז נס הניצחון במלחמת ששת הימים, כאשר הקב"ה פתח בפנינו את מרחבי ארץ ישראל- ציפינו שממשלת ישראל תתחיל בתנופת התיישבות רבתי, ואכן, בדחיפה ולחצים של החלוצים, ערי התנ"ך ירושלים, חברון, בית אל, שילה, עפרה, שכם ועוד, נבנו....עד להסכמי אוסלו".

הם מציינים כי "מאז, ממשלת ישראל הפסיקה למלא את אחד מתפקידה הלאומיים המרכזיים- היא אינה מיישבת את לב ליבה של ארץ ישראל – ערש ההיסטוריה שלנו".

"אנחנו המתיישבים, רובנו, נכנענו לתכתיבים והשתמשנו ב"קומבינות" כדי לעקוף את הגזרות, כמו בגלות, עד שהגענו לחנק גמור- לאפס אישורי בנייה",  הם המדגישים, "בנינו ונכדינו לא יכולים לגור בישובים בהם הם גדלו, כי לא מאפשרים לבנות יותר. כל האישורים ניתנים ע"י שר הביטחון - ואם הוא לא חותם - הבנייה מוגדרת "בלתי חוקית".מצב אבסורד ובלתי קביל".

"כשחונקים, כשיש מצוקה- פורצים", מצהירים מארגני האירוע, "במקום שממשלת ישראל תבנה בגלוי ובעוז – אנו בונים ומתרחבים במאחזים".

הם מזכירים כי ממשלת ישראל הימנית נכנעה ללחצים של גורמים בינלאומיים וגורמים פנימיים, והחליטה על הרס 26 מאחזים, "במסווה של שמירה על החוק, בקריצה שע"י כך תתאפשר בנייה לשם ריבוי טבעי, שע"י כך תציל את גושי ההתיישבות ואת ירושלים".

עוד כתבו, "לצערנו, מניסיון העבר- תמיד אנחנו הנותנים. אחרי כל נתינה - קרי הריסה - מתגבר הטרור ופורצות המלחמות ואז באה הדרישה לנתח הבא בתירוץ שיש למגר את הטרור ולהביא "שלום" וחוזר חלילה".

הם מציינים כי המאחזים בהם מדובר- רובם ישובים לכל דבר, מאוכלסים  עם משפחות צעירות, ילדים, בתי מגורים, גנים, בתי כנסת, " המאחזים מסמנים את הכיוון של תפקידנו הלאומי- שהוא המשך התיישבות בארץ ישראל. וגם את זה רוצים לעקור".

המארגנים קוראים לציבור להגיע לסיור כדי להכיר מקרוב, כדי לחזק, כדי לעזור בשעת הצורך, כדי לבנות ולנטוע. בכל מאחז יפגשו המסיירים את התושבים ויקבלו מהם הסברים על המקום ועל סכנת פינוי המאחזים.

תוכנית הסיור:

נסייר במצפה אביגיל בדרום הר חברון, בחזון דוד, בחוות פדרמן

במצפה אביחי (גבעה 18) ובמעלה רחבעם

בשעה 19:00 – עצרת במעלה רחבעם ונטיעת עצים בהשתתפות  ח"כ מיכאל בן ארי, עו"ד אליקים העצני והרב עוזיה שרבף.

יוצאים ברכבים פרטיים ואוטובוס  (ע"פ הרשמה מראש. מחיר נסיעה באוטובוס 10 ₪)

15:30- מירושלים מלום ענבל.

16:00 – יציאה מצומת גוש עציון.

16:30– יציאה מקרית ארבע חברון על יד מחלקת הביטחון.