משפחתו של גמליאל
משפחתו של גמליאלפלאש 90
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשתו של האסיר עופר גמליאל לצאת לחופשה לחג השבועות ולשהות עם בנו יאיר שנפצע לאחרונה בפיגוע בבת עין.



נשות האסירים היהודיים שלא מורשים לצאת כלל לחופשות פנו למנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, וקראו לו להתערב בגזירה החדשה של שב"ס בדבר ביקורי המשפחות אצל האסירים מאחורי קיר זכוכית שלא מאפשר למשפחות להפגש פיזית עם האסירים, דבר היוצר טראומה אצל ילדיהם שזוהי הזדמנותם היחידה להפגש עם אביהם.



קדמן שלח בעבר מכתב חריף לרב גונדר בני קניאק נגד התייחסות שב"ס לאסירים יהודים וילדיהם ובפרט ליאיר גמליאל בנו של עופר שנפצע קשה בפיגוע בבת עין.
 
במכתב קבע קדמן כי "עם כל ההבנה שיש לנו לצורכי הביטחון והאבטחה, לא יכול להיות שלא נמצאה דרך להבטיח צרכים אלה מבלי שהליווי הכבד שהתלווה לאסיר יכנס עמו לחדר (ממנו אין מוצא) ויהיה נוכח במהלך הפגישה הלא קלה של האב עם בנו הפצוע, על רקע כל מה שעבר על ילד צעיר כזה".



עוד מוסיף קדמן וקובע כי בהחלט ניתן להבין את טענתם של בני המשפחה על השפעתה הקשה של נוכחות השוטרים והסוהרים בפגישה שכזו. לדבריו בהחלטת הליווי שאינה אלא גילוי של חוסר רגישות פגע השב"ס גם ברצון הטוב שהוביל להחלטה לקיים את הביקור.