במעמד רבנים, אישי ונבחרי ציבור ומאות מוזמנים, תלמידי ובוגרי הישיבה התקיימה חנוכת הבית למבנה החדש של ישיבת 'עוד יוסף חי' בישוב יצהר בשומרון.

לצד תלמידי ורבני הישיבה נראה קהל רב מתושבי האזור, רבנים ואישי-ציבור, ביניהם סגן שר החינוך ח"כ הרב מאיר פרוש, חברי הכנסת אורי אריאל ומיכאל בן ארי מהאיחוד-הלאומי, עו"ד גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון. מחו"ל הגיעו במיוחד חבורת ידידים ותורמים בראשות בנימין זאב (בן) לנדא, אשר בתרומתו הנדיבה הקדיש את המבנה לזכר אביו הרב יהושע לנדא ז"ל.

האירוע נפתח בשיעורי תורה מיוחדים שנמסרו על ידי המרא-דאתרא הרב דוד דודקביץ', רב היישוב יצהר שהוא עצמו בוגר הישיבה ובעבר גם עמד בראשה, הרב מיכי יוספי והרב נתי כהן ורבנים נוספים. לנשים נמסרו שיעורים ע"י הרבנית רבקה שפירא.

לאחר השיעור המרכזי מפי הרב יצחק גינזבורג שליט"א, העומד בראש מוסדות הישיבה, נקבעו המזוזות בפתח המבנה. את המזוזה הראשונה קבע בברכה סגן השר הרב מאיר פרוש, שהוגדר על ידי המזמינים כידיד נאמן לישיבה ולהתיישבות היהודית בכלל, אשר לפני 10 שנים (בתפקידו כסגן שר השיכון) הניח את אבן-הפינה למבנה. את המזוזה השניה קבע עו"ד גרשון מסיקה ראש המועצה, המסייע רבות לישיבה. כן התכבדו בקביעת מזוזות המהנדס ידיה בורוש, אדריכל המבנה, ומר רפי פרידמן אשר תרם את הריהוט.

נציג משפחת ליברמן הסיר את הלוט מעל שלט ההקדשה לאולם בית המדרש "היכל הלל אליהו" – ע"ש תלמיד הישיבה הרב הלל אליהו ליברמן הי"ד. והרב דניאל מוסקוביץ הסיר את הלוט מעל שלט ההקדשה לחדרי השיעורים, תרומת ארווין מוסקוביץ ורעייתו.

לאחר דברי הרב יצחק שפירא ראש הישיבה, נשא סגן השר הרב מאיר פרוש דברי ברכה לרגל המעמד. בדבריו ציין הרב מאיר פורוש את דברי חז"ל (במדרש רבה פרשה ח):  

"למה הקב"ה אוהב צדיקים? שאינן נחלה, אינם משפחה. את מוצא הכהנים בית אב הם, הלוים בית אב הם, שנאמר בית אהרן ברכו את ה' בית הלוי ברכו את ה'. אם מבקש אדם להיות כהן אינו יכול להיות לוי אינו יכול. למה, שלא היה אביו לא כהן ולא לוי. אבל אם מבקש אדם להיות צדיק, אפילו גוי, יכול הוא, שאינו בית אב. לכך הוא אומר יראי ה' ברכו את ה' – בית יראי ה' לא נאמר אלא יראי ה'. אינו בית אב אלא מעצמם נתנדבו ואהבו להקב"ה. לפיכך הקב"ה אוהבם לכך נאמר ה' אוהב צדיקים".

הוסיף סגן השר ואמר: "גם אנשי ישיבת 'עוד יוסף חי', תושבי יצהר והשומרון, אינם באים מכוח ירושה וייחוס, "אלא מעצמם נתנדבו ואהבו לקב"ה" כדברי המדרש. הם פועלים מכח אהבת ה', אהבת התורה ואהבת הארץ – ולכן הקב"ה אוהב אותם".