בדיון שהתקיים היום בועדת הכלכלה בנושא הרפורמה המתוכננת במנהל מקרקעי ישראל בהשתתפותם של שר הבינוי, אריאל אטיאס וראש המנהל ירון ביבי, הוצגו פרטי התוכנית של הממשלה. חברי הכנסת של האיחוד הלאומי, הביעו תמיכה בכוונת הממשלה להקל על האזרחים ובמגמה להסיר את החסמים הבירוקראטיים.

יחד עם זאת הביעו הח"כים מחאה חריפה מול הכוונה להעביר אדמות בבעלות המדינה לאנשים פרטיים, והניסיון לפגוע במעמדה של הקרן הקיימת בדיונים על עתיד הקרקעות.

חבר כנסת אורי אריאל הסביר כי אין שום סיבה לסכן את עתיד המדינה בשביל לשפר את השרות לאזרחי המדינה. הוא הדגיש כי יש צורך להפריד בין העיקר בתוכנית שהינו חיוני ביותר כדי להקל על הציבור, לבין תוספות לוואי שנועדו רק למצוא חן בעיני התקשורת והציבור הויתור על אדמות הלאום הינו דבר שאינו משנה במאומה לאזרח מהמצב הנוהג היום ורק מסכן את המדינה.

"אי אפשר לבצע את אחד השינויים המהותיים ביותר לעתיד של המדינה במסגרת חוק ההסדרים", אמר אריאל שהוסיף כי סיעת "האיחוד הלאומי" תאבק נגד המחטף ותדרוש בכל האמצעים שיערך דיון מקיף, ומעמיק שירד לשורש הכוונה במניע לוותר על הקרקע ובסכנות הרבות אותו השינוי עלול להביא.