בית הדין הצבאי המיוחד בקריה בתל אביב הטיל עונש של הורדה בדרגה אחת על תת אלוף משה (צ'יקו) תמיר ושלושה חודשי מאסר על תנאי. תמיר הורשע, במסגרת עסקת טיעון, בארבע עבירות הקשורות לכך שאיפשר לבנו הקטין לנהוג בטרקטורון צבאי.

תמיר הורשע בשימוש ברכוש הצבא שלא לצורכי הצבא, בנהיגה ללא רישיון, בביצוע עבירה במסמכים צבאיים ובהתנהגות שאינה הולמת קצין. 

שופט בית המשפט, תא"ל אבי לוי אמר כי "צ'יקו תמיר פגע בערך האמינות. קוד של אמת שאסור שתהיה עליו פשרה". ביקורת קשה הוטחה גם במשטרה הצבאית החוקרת בהתנהלותה בחקירת הפרשה.



השופט הוסיף כי קיים "חשש כבד שנמנעו מחקירה יסודית ואם זה המצב מדובר ברעידת אדמה של ממש".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל לומד כעת את תוכן פסק הדין ואת משמעויותיו. באשר להערות בית הדין כלפי הליך החקירה, הרי שהפרקליט הצבאי הראשי, שהעניין הופנה לטיפולו, לומד בשעה זו את המשמעויות ויפעל בהתאם".

נגד תא"ל תמיר נפתחה לפני כשנה חקירת מצ"ח במהלכה התברר כי תמיר איפשר לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי - ללא רישיון.

במהלך נסיעתו בטרקטורון התנגש בנו ברכב אזרחי והסב לו נזק, לאחר מכן דיווח תמיר כי אחד מחייליו נהג ברכב. האירוע התרחש לפני כשנתיים כאשר משפחות של קצינים באוגדת עזה הוזמנו לאירוע גיבוש.

על פי החשד, תמיר ביקש שלא לדווח לצה"ל על התאונה, ואף שילם לנהג הרכב האזרחי יותר מאלף שקלים, כדי שלא יפנה לחברת הביטוח. הוא אף כתב דו"ח תאונה שקרי. רק בשלב מאוחר יותר, כשטופל הטרקטורון במוסך צבאי, נאלץ תמיר לספר על שאירע.