מעודד מדברי נתניהו. אהוד ברק
מעודד מדברי נתניהו. אהוד ברק

שר הביטחון, אהוד ברק, נחת לפני שעה קלה בפריז. לאחר שהתעדכן בפרטי נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי מדובר בנאום חשוב הפותח פתח אמיתי למשא ומתן רציני של שתי מדינות לשני עמים.

"זהו צעד חשוב מאוד בכיוון הנכון ואני חייב לומר, שראש הממשלה, נתניהו, הפגין רצינות, אחריות ואומץ לצד שיקול דעת ועיניים פקוחות במציאות הסבוכה במזרח התיכון. ברור, שאני הייתי משמיע דברים מפורשים עוד יותר, אך יש לכבד את הצעד האמיץ של ראש הממשלה", אמר ברק.

לדבריו, "זו הפעם הראשונה, שבנימין נתניהו מדבר מפורשות על מדינה פלסטינית עם דגל והמנון כיעד סיום המשא ומתן. דרישותיו להסכם שפירושו קץ הסכסוך וסיום כל התביעות תואם את עמדות רוב מוחלט בציבור וכן את עמדתי ועמדת מפלגת העבודה".

עוד אמר שר הביטחון כי "הדרישות למדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי ופתרון בעיית הפליטים מחוץ למדינת ישראל, מובנים מאליהם".

"אני מעודד מאוד מאמירתו הברורה של ראש הממשלה,נתניהו, על כך שאין כוונה לבנות התנחלויות חדשות ואין כוונה להפקעת קרקעות", אמר ברק והוסיף  כי "הגיוני שהוא מדבר על המשך מרקם החיים בהתנחלויות הקיימות. זוהי התחלה אבל עלינו לתמוך ולמנף את הפתח למשא ומתן בתיאום עם ארה"ב".

הוא ציין כי "ההסכמים הקיימים ומפת הדרכים בראשם הם בסיס למשא ומתן. אני מצטרף בחום לקריאתו של ראש הממשלה למנהיגי מדינות ערב והפלסטינים למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים בכל מקום דוגמת בגין וסאדאת".