יפו
יפו

מינהל מקרקעי ישראל ביטל ביום רביעי האחרון מכרז על קרקע בשכונת עג'מי ביפו מחשש למהומות בין ערבים ליהודים. כך דווח הבוקר בדה - מרקר. לערוץ 7 נודע כי לא מדובר במכרז שכבר זכתה בו חברת 'באמונה' לפני למעלה מחודש אלא במכרז נוסף שהיה אמור לצאת לדרך בימים הקרובים.

עו"ד דוד זעירא, שייצג את תנועת ראש יהודי במכרז הקודם, מדגיש כי המכרז הנוכחי מתייחס לפרוייקט מסחרי ולכן כלל לא היה בכוונת העמותה להשתתף בו. זעירא מוסיף תמיהה באשר לנימוק שלכאורה הוביל למכרז, כאילו קיים חשש לעימות בין יהודים לערבים, "יפו היא עיר יהודית לכל דבר. יש ביפו 60,000 יהודים לעומת 20,000 ערבים בסך הכל אז על מה מדברים פה?זו עיר ערבית?".

חברת 'באמונה' שמתמחה בבנייה לציבור הדתי לאומי- תורני והמתנחלי כבר מכרה מהפרוייקט הראשון 18 יחידות דיור מתוך ה-20. 



לאחרונה פנתה האגודה לזכויות האזרח למנהל מקרקעי ישראל בדרישה למנוע מחברת באמונה לרכוש את הקרקע ביפו, עבור קבוצת הרוכשים. האגודה לזכויות האזרח טוענת כי "מטרותיה על פניהן לוקות בגזענות". על פי המכתב, מתבטאת הגזענות בהצהרת מנכ"ל החברה כי בכוונתו להיאבק  במגמה הפוסט מודרנית של ערוב תלמידים יהודים וערבים. "לדעתו בתי הספר בשכונה צריכים להיות נפרדים" כתבו באגודה לזכויות האזרח

לפני כשלושה שבועות ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, מכתב למנהל מינהל מקרקעי ישראל. "הגם שאנו מבינים כי מדובר בהליך חוקי וכי אין מקום במדינה דמוקרטית להגביל רכישת קרקע, ברצוני להזכיר כי בעבר הבענו את התנגדותנו למכירת הקרקע בשוק החופשי", כתב חולדאי. "מדובר באחת מיתרות הקרקע האחרונות בשכונת עג'מי, ולכן ראוי לשריין את המקום למען פרויקט למשפחות צעירות מבני הקהילה הערבית המקומית, המתקשות למצוא דיור מתאים. "אודה אם תבחנו כיצד ניתן לפעול לשיווק הקרקע לבני המקום, באופן שישמור על מרקם החיים העדין ביפו וימנע חיכוך מיותר בין התושבים".