מטלון
מטלון

ח"כ מוץ מטלון (ישראל ביתנו) הגיש תלונה רשמית במשטרה כנגד השייח' ראאד סלאח ראש התנועה האיסלמאית בצפון. התלונה הוגשה בגין נאומו באוניברסיטת חיפה בו הסית לפגיעה ביהודים.

בדבריו קרא השייח' סלאח למאות סטודנטים ערבים למות מות קדושים אם תימשך הפגיעה בהר הבית.

כמו כן, שלח ח"כ מטלון מכתב חריף למפקד המחוז בצפון, ניצב שמעון קורן בדרישה להסבר מדוע עד כה לא נעצר השייח' סלאח לחקירה לאור דבריו החמורים.

גם ח"כ כרמל שאמה (הליכוד) פנה בשבוע שעבר בבקשה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית בעבירות של הסתה והמרדה כנגד השייח ראאד סלאח בעקבות התבטאותו באוניברסיטת חיפה.

"דברי ההסתה של השייח ראאד סלאח וקריאתו לערביי ישראל להיות שאהידים מוכחים שלצד דרישת הפירוז של המדינה הפלסטינית בהסדר הקבע, אנחנו חייבים לעמוד על כך שמדינת ישראל לאחר הסדר הקבע תהיה מפורזת מאנשים דוגמת השייח סלאח או מכל מי שעלול להפוך לשאהיד נושא ת.ז כחולה שכן בין השאהידים המשופרים הנ"ל לבין ילדנו לא נוכל להקים גדר בטחון ולא מחסומים אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את דברי ההסתה ולפעול בהתאם", אמר ח"כ שאמה.

נזכיר כי ראש הפלג של התנועה האיסלאמית, השייח' ראאד סלאח, הגיע בשבוע שעבר לאוניברסיטה בנסיון להעביר "שיעור" על דרכיה של ממשלת נתניהו ויחסה לערבים. ביקורו של סלאח אושר על ידי האוניברסיטה ואובטח על ידי המשטרה שלא איפשרה כניסה לאף סטודנט יהודי לחדר ההרצאות.

סאלח כדרכו בחר להסית נגד היהודים ואמר כי בכוונת נתניהו להקים את בית המקדש. הסטודנטים המוסלמים הגיבו בקריאות "אללה הוא אכבר". כ-150 סטודנטים יהודים הפגינו מחוץ לאולם כשהם נושאים את דגל ישראל.

בתגובה לדבריו הודיע שר החינוך גדעון סער כי מתכוון להביא לדיון במועצה להשכלה גבוהה את דברי ההסתה של סאלח באוניברסיטה.