תומך. ברקת.
תומך. ברקת.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת מביע את תמיכתו בבניית קו הרכבת המהירה לירושלים (A1) בתוואי הנוכחי, ללא עיכובים נוספים.

היום יעלה לדיון בישיבת הוועדה לנושאי תכנון עקרוניים דו"ח בראשות פרופ' עזרא סגן, במטרה לבדוק את חלופות הרכבת בנוגע לנחל יתלה (מנהור/גשר).

ברקת מסביר כי קו הרכבת מיועד לחבר את ירושלים לנמל התעופה בן גוריון תל אביב ומרכז הארץ. לדבריו חיבור זה נועד לחזק את מעמדה וחוסנה הכלכלי של ירושלים כעיר מובילה בישראל, "קיומו של קו זה הינו אסטרטגי ובעל חשיבות לאומית עליונה לקידומה ופיתוחה של בירת ישראל", אומר ברקת.

כזכור, רשות הטבע והגנים מתנגדת להקמת גשר מעל נחל יִתְלָה לפי התוואי הנוכחי בקו הרכבת בטענות של שמירה על הסביבה. בתשובה לטענות אומר ברקת כי "הקמת הרכבת המהירה תביא להפחתת נפח התחבורה הפרטית ולשינוי חד באיכות הסביבה בירושלים". הוא מסביר כי בעקבות פתיחת תכנון הקו מחדש קיים חשש סביר של דחיית הפרויקט עד הקפאתו המלאה, "אופיים של עיכובים מסוג זה מתבטא בהקטנת סיכוייו להתממש", אומר ברקת ומציין כי "דחייה זו פוגעת ישירות באיכות הסביבה כתוצאה באי מעבר של האוכלוסייה לשימוש בתחבורה ציבורית".

"לאחר ששוחחתי עם כל הגורמים, רשות הטבע והגנים ונציני הרכבת, לאחר שסיירתי במקום ועמדתי על כל היבטי השיקולים אני מוצא לנכון לתמוך במימוש תוכנית הקמת הרכבת כפי שאושרה", מצהיר ברקת ומציין כי בעזרת שיח ושיג מאומץ בין כלל המוסדות אפשר יהיה למזער את הנזק הסביבתי.

בחברה להגנת הטבע אומרים הבוקר כי ברקת הוטעה, וכי הוא נותן ידו להרס סביבתי עצום ומיותר.