פרויקט מיוחד יחגג בשבוע הבא, יום שני, ז' תמוז, בחגיגה מרכזית משותפת: בר מצווה ל-107 יתומים מכל רחבי הארץ, שצורפו לפרויקט הכנה מטעם ארגון החסד 'אשל - כולל חב"ד'.

מרגע שיצא הפרויקט לדרך התברר כיצד כל פרט במיזם הייחודי מרגש עד דמעות, והופך את השנה הח"י של פעילות 'מכון בר ובת מצווה' לאבן-דרך בפעילות קודש נפלאה זו.

אל הפעילות צורפו השנה יתומים שהטרגדיה שפקדה את עולמם מנעה ממשפחתם להיערך כראוי לקראת בר המצווה שלהם: אם מסיבות כלכליות, רגשיות או אחרות. בין הילדים שיעלו לתורה נמצא גם יתום שאביו שנהרג בפיגוע הטרור בתאומים, ובנים שהוריהם נרצחו בפיגועי טרור בארץ ישראל.

מידע אודות ילדים יקרים אלו, זרם למשרדי 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של כולל חב"ד - שאנשיה עוסקים במשך השנה כולה בסיוע לימודי ורגשי ליתומים ויתומות. שליחים ורכזי פעילות קיבלו על עצמם להעניק לילדים שיעורי הכנה, שהפכו לקשר רב אנפין לא רק עם חתן המצוות אלא עם המשפחה כולה.

מידי שנה מתקיימת החגיגה המרכזית בסמוך ליום י"א ניסן, לציון יום הולדתו של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל. הרב שלום דוכמן, מנהל כולל חב"ד, החליט השנה לדחות באופן חד פעמי את השמחה - בכדי לאפשר פניה אישית לכל ילד בפרויקט, והענקת הסיוע המרבי לכל משפחה להיערך כראוי לקראת השמחה.

בז' תמוז, סמוך ליום ההילולא ה-15 של האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, תתקיים החגיגה הגדולה: החתנים יגיעו תחילה אל הכותל המערבי - שם יקבלו את פני החתנים ומשפחותיהם הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, וצוות מתוגבר של מדריכי בר-מצווה מהקרן למורשת הכותל המערבי יניחו להם את התפילין החדשות - מתנת כולל חב"ד. כל חתן ומשפחתו יחגגו את העליה לתורה בצורה אישית במקום.

לאחר מכן יעבור הקהל לבנייני האומה בירושלים להמשך יום חגיגי, שם תתקיים תכנית מיוחדת של חגיגת הבר מצווה, במעמד אורחים נכבדים ואישי ציבור.