המפכ"ל, דודי כהן
המפכ"ל, דודי כהן

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, אמר הערב כי בנושא השחיתות המשטרה מחויבת לציבור הרחב ולא לבעלי הכוח. המפכ"ל אמר את הדברים בטקס סיום קורס הפו"מ של המשטרה.

בפתח דבריו אמר המפכ"ל, "באמצע שנות השמונים הייתי אני כאן חניך המסיים זה עתה את קורס הפו"מ. מהצד השני של הפודיום נושא עיני אל המפכ"ל דאז רב ניצב דוד קראוס זכרו לברכה ומאזין לדבריו. היום אני עומד בצד הזה של הבמה ומעביר את המבט אליכם ומצפה לראות מביניכם את המפכ"ל הבא של שנות ה – 20 אשר יצמח מבין שורות אלו".

המפכ"ל פנה למסיימי הקורס ואמר, "יש לכם כל הסיבות בעולם להיות גאים בארגון בו אתם משרתים. ארגון מהגדולים במדינה בעל השלכה כה משמעותית על איכות החיים של כולנו במדינת ישראל".

עוד אמר כי "עבודת המשטרה מטבע הדברים היא עבודה גלויה ונסתרת. מהירה ואיטית , מתסכלת ומעודדת. היא מאופיינת בהרבה מאוד ניגודים. הפכים ודילמות. כמפקדי המשטרה אתם צריכים להכיר בכך , להצטייד באורך רוח וקור רוח. ביכולת עבודה לטווחים ארוכים, שכן חקירה שהתחילה היום יכולה להבשיל בעוד שנתיים. פשע שהתרחש אתמול יכול לבוא על חשבונו בעוד שלוש שנים. אבל אני יכול להבטיח לכם שאנו נמשיך לרדת לחקר האמת ולוודא שמי שצריך לשלם את המחיר יעשה זאת".

"נכון להיום , תשעה עשר ראשי ארגוני פשיעה מצויים מאחורי סורג ובריח , זה נתון חסר תקדים", ציין המפכ"ל ואמר, "כולנו נחשפנו השבוע לפסיקה החשובה המטילה עונש מאסר ממושך על אחד מראשי ארגוני הפשיעה בישראל. אנחנו רואים כאן ניהול משפט עד תום ללא עסקאות טיעון ועם ענישה מכבידה לצידו . זהו הכיוון הנכון והראוי- מערכת אכיפת החוק משלבות זרועות ומשדרות מסר בלתי מתפשר לתופעות שעלולות לסכן את עתידנו כחברה מתוקנת. רק יחד נוכל לשנות את האקלים הלאומי ביחס לפשיעה החמורה".

המפכ"ל התייחס לנושא ביעור השחיתות ואמר, "השבוע שמעתי התבטאות בדבר ההשקעה הלא פרופורציונאלית כביכול שמשקיעה המשטרה בנושא השחיתות. אני רוצה להדגיש – המחוייבות שלנו בנושא זה היא לציבור הרחב ולא לבעלי הכוח. מדאיג שיש אישי ציבור שבוחרים להחליש את המלחמה בשחיתות ויוצאים בקריאות נגד".

הוא הסביר כי "נושא השחיתות מובל במשטרה על ידי יחידת עילית מצומצמת בכוח אדם אולם לפעילותה תהודה ציבורית רחבה. אל מול כמאה פרשיות שחיתות בשנה יש מאות אלפי תיקים ופרשיות בתחומי הפשיעה השונים. עצם העיסוק של המשטרה בנושא יש בו כדי לקבוע נורמות ציבוריות ראויות וביסוסן , תוך קביעת המותר והאסור בחברה".

"מבחינתנו דינו של איש ציבור כדינו של אדם מהישוב ואנו נמשיך במלאכה חשובה זו ללא כל חשש", הדגיש.