הממשלה צפויה לאשר בישיבת השבועית ביום ראשון את מינויו של שר-שלום ג'רבי למנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה.

שר המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ, יציג בפני חברי הממשלה שתי חוות דעת של היועצת המשפטית של משרד המדע והטכנולוגיה, עו"ד הדס פרבר ושל המשפטן פרופ' אריאל בנדור השוללות את עמדתו של נציב שירות המדינה המתנגד למינוי.

בחוות דעת שנשלחה מטעם נציבות שרות המדינה נכתב כי לא מצאה הועדה לנכון להמליץ על מינוי של ג'רבי לתפקיד המנכ"ל מאחר שמדובר "במינוי בעל זיקה פוליטית ברמה הגבוהה ביותר". עוד נכתב בחוות הדעת כי "הפער הגדול בין רמת הזיקה הפוליטית, מחד גיסא, לבין כישוריו של המועמד בהתאמה למשרד הרלוונטי, יוצר מצב בו המינוי אינו נראה אפשרי על פי הנורמות הקיימות והמחייבות". 

מנגד סבורים פרבר ובנדור כי המעומד עומד בכל הדרישות שנקבעו על ידי הממשלה למינוי מנכ"ל למשרד ממשלתי, "הועדה לא התחשבה בשורה של עובדות אשר הוצגו בפניה, הממשלה איננה מחויבת לאמץ את חוות הדעת של שירות המדינה", נכתב.

השר פרופ' דניאל הרשקוביץ סבור כי שר-שלום ג'רבי הוא מועמד המתאים ביותר לתפקיד מנכ"ל משרדו וכי בכוונתו לדרוש זאת בישיבת הממשלה הקרובה.

שר-שלום ג'רבי אב לחמישה ילדים, יליד כרמיאל, תושב מצפה יריחו, בוגר ישיבת ההסדר קרית שמונה, בוגר תואר ראשון בחינוך ותואר שני במדעי המדינה-מינהל ציבורי, קצין במילואים, בעבר מרכז מחוזות בתנועת בני עקיבא, ראש מטה שר הרווחה.

באתר "הבית היהודי" נכתב כי ג'רבי הוא מן הכוחות הצעירים של "הבית היהודי-מפד"ל החדשה", מייצג את הקשר לשטח ולפריפריה, פעיל חברתי במשך שנים. בין יוזמותיו:הקמת לשכה משפטית לנזקקים, הקמת לשכה כלכלית למשפחות ברוכות ילדים ואירוח משפחות לתושבי שדרות ועוטף עזה.