סודני בדרום
סודני בדרום

בשנתיים האחרונות מציפים מאות פועלים סודנים בלתי חוקיים את העיר ערד, הם שוכרים דירות ומשתקעים במקום וזאת למורת רוחם של תושבי העיר שמאשימים את מדינת ישראל שהחליטה שהפתרון לבעיית הפליטים מדרפור היא ליישב אותם בערד או באילת. 

יהודה פואה פעיל חברתי וחבר הגרעין התורני בעיר אומר בראיון לערוץ 7 כי מדובר בתופעה שעלולה להרוס את העיר, "לפני שנתיים הם התחילו להגיע כבודדים, אבל זה הלך וגדל, השמועה פשטה מפה לאוזן, הם קונים דירות ושוכרים בתים, בלילה אנחנו רואים אותם בהמוניהם במרכזי הקניות הם שותים ומשתכרים ושולחים את הילדים לגני הילדים שלנו". 

לדבריו רובם הגיעו לארץ לא בגלל מצוקה בטחונית בארץ המוצא שלהם אלא בגלל שהם רוצים להרויח כסף כי הם שמעו שטוב פה "חוץ מ 45 אנשים שהגיעו מדרפור הרוב מגיעים בגלל הכסף, הגבול פרוץ ליד מצרים ולאף אחד בארץ אין את האומץ לגרש אותם מפה, הם באים לעבוד פה בכל בתי המלון בעיקר באזור ים המלח, בתי המלון משוועים לכח אדם טוב וזול". 

פואה  טוען כי המדינה משום מה החליטה להפלות את תושבי ערד לרעה "ממשלת ישראל החליטה שמדינת ישראל זה בין חדרה לגדרה לשם אסור לפליטים להיכנס, ושם אכן יש אכיפה מוגברת, אז הם מגרשים אותם ומביאים אותם באוטובוסים לפה, לערד או לאילת, פה מותר להם להיות, למה, כי ככה המדינה החליטה, שרק בין חדרה לגדרה אסור. האנשים פה ממורמרים ומרגישים שהפקירו אותם. אם ראש העיר היה תושב העיר והילדים שלו היו לומדים עם הילדים הסודנים בגן, אני מבטיח לך שגם הוא היה מתחיל לפעול ביתר מרץ כדי למגר את התופעה".