אולמרט
אולמרטצילום: פלאש 90

כתב אישום חמור הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד רייצ'ל רז-ריסבי, ששימשה כמתאמת קשרי החוץ של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בגין מעורבותה בפרשת "ראשונטורס".

מדובר בכתב האישום הראשון המוגש בפרשת "ראשונטורס", בה הומלץ להגיש כתב אישום גם נגד ראש הממשלה לשעבר.

רז-ריסבי מואשמת בעבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

מכתב האישום עולה כי ריסבי, ששימשה כמזכירה בכירה בשלכת אולמרט בהיותו ראש עיריית ירושלים ובמשרד התמ"ת, מואשמת כי סייעה לאולמרט ולראש לשכתו, שולה זקן, לנצל את מעמדו של ראש הממשלה לשעבר ואת קשריו לפעילות שיטתית של הפקת טובות הנאה כספיות בעבור אהוד אולמרט.

בעזרתה של הנאשמת דאגו אולמרט וזקן למימון מקביל בידי כמה אירגונים לטיסותיו של ראש הממשלה לשעבר. עודפי הכסף נותרו בחשבון פרטי של אולמרט. "על פי פרקטיקה שקבע מר אולמרט, ובהתאם להנחייתם הכללית של מר אולמרט והגב' זקן ולהוראות ספציפיות שניתנו על ידם מעת לעת, הציגה הנאשמת בפני הארגונים הקשורים לנסיעה, מצגי שווא, לפיהם הארגונים נושאים בעלויות טיסותיו של מר אולמרט, ולעיתים גם של הנלווים אליו, אך זאת, שעה שהוסתר מהארגונים כי גורם נוסף משלם בעבור אותה נסיעה, ולעיתים מממן את אותן טיסות ממש. בחלק מהמקרים גם הגב' זקן בעצמה הציגה בפני הארגונים מצגי שווא כאמור", לשון כתב האישום.

מכתב האישום עולה עוד כי בסך הכל הניבה פעילותם של אולמרט וזקן - בעזרתה של רז ריסבי - עודפי מימון עבור אולמרט בסכום של 92,164 דולר. "את כל אלה ביצעו מר אולמרט, הגברת זקן והנאשמת בדרך המנוגדת לנורמות ולכללים המחייבים שר ועושה ציבור בדרך של מרמה והפרת אמונים".

כתב האישום נגד ריסבי הוגש, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה הפרקליטות לעורך דינה כי הפרקליטות נותרה גם אחרי השימוע בדעה לפיה יש להגיש נגדה כתב אישום.