ההפגנות הלילה בירושלים
ההפגנות הלילה בירושליםפלאש 90

18 שוטרים נפצעו הלילה במהלך הפגנות החרדים בירושלים. 9 מהשוטרים נזקקו לטיפול בבית חולים. בתוך כך, המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה 50 חרדים במהלך הפרות הסדר שנמשכו עד שעות הבוקר המוקדמות.

חבר מועצת העיר ירושלים הרב שלמה רוזנשטיין מיהדות התורה התייחס בראיון לערוץ 7 לסנקציות שהטילה העירייה על השכונות החרדיות שבהן מתקיימות ההפגנות ואמר כי לאחר שעשתה פרובוקציה נגד המפגינים העירייה מענישה את כולם.

"לא ברור לי מדוע הכניסו עובדי עירייה ותחבורה ציבורית לאזור ההפגנות, הרי תמיד ידעו שכשיש התלהטות של יצרים לפעמים מתוך כך עלולים עובדי עירייה שנכנסים ללב ההפגנה להיפגע על ידי המפגינים ולא נכון להכניס את סמלי השלטון לתוך אזור של הפגנות כי זה ממש מסכן חיי אדם לכן הענישה של ראש העיר היא קולקטיבית ובלתי מוצדקת", הוא מסביר.

לדבריו הטעות של ניר ברקת ראש העיר היא לא במעשים אלא בדיבורים, "בעניינים המהותיים יש לנו אוזן קשבת אצלו, ואני מתפלא איך בכל פעם שיש פרשה כזאת הוא יוצא לתקשורת עם הצהרות מקוממות, ההודעה הדרמטית שלו על הפסקת מתן שירותי תברואה לשמונים אלף תושבים הייתה מזיקה וגם סגנון הדיבור שלו צרם מאוד".

הרב רוזנשטיין מבין לליבם של המפגינים וקורא למדינה לשחרר מייד את האישה, "מדובר פה על הפגנות מחאה שפרצו בגלל כאב רגשי אמיתי, כי זה נראה שיש פה התנכלות אמיתית ובלתי מוצדקת, אם אכן האישה הזאת סובלת ממחלה אז יש בתי חולים או רופאים שהיו יכולים לטפל בה והמעצר שלה במגרש הרוסים פשוט לא נתפס, הצבור פה מפגין באמת מתוך כאב ויש פה פרץ של רגשות".

לדבריו למרות צירוף המקרים אין ספק שההפגנות השבוע, שבאות אחרי ההפגנות על פתיחת החניון של העירייה בשבת, הם כמו כדור שלג שממשיך להתגלגל, "אני מקווה שזה ייעצר, החניון עדיין פתוח בשבת והמחאות לא נפסקו ועכשיו הפרשה הזאת שהיא הרבה יותר אלימה, תמיד הייתה בעיר ירושלים מתיחות בגלל ריבוי האוכלוסיות בבירה, אבל הפעם העיר הזאת הופכת להיות ממש הזויה לא ייתכן ששמונים אלף תושבים שבויים של העירייה בלי לקבל שרותי תברואה ופינוי אשפה".