בנות השירות הלאומי בפעילות
בנות השירות הלאומי בפעילותצילום: אוריה אליאס

80 בוגרות יב' מהמקיפים הדתיים בפריפריה ישתלבו בשנה הקרובה בשירות הלאומי במסגרת תכנית "מעגל בלב" של ארגון "מעגלים" בשיתוף עם האגודה להתנדבות.  מדובר בעלייה דרמטית לעומת שנה שעברה, שנת פתיחת התכנית, בה השתתפו כ-40 בנות.

עד פתיחת הפרויקט, אוכלוסייה זו השתלבה בשירות צבאי או שלא התנדבה כלל ולכן ניתן לומר כי "מעגל בלב" הרחיב את מעגל המתנדבות של השירות הלאומי.

ארגון מעגלים הוקם לפני כשש שנים ופועל בתיכונים הדתיים בפריפריה במטרה לתת כלים לתלמידי יא' ויב' לקראת סיום הלימודים התיכוניים. מסגרת זו מורכבת מליווי אישי של מדריכים, פעילויות ועוד, המאפשרים לצעירים אלו להרחיב אופקים ולצאת לצבא ולשירות הלאומי מוכנים יותר.

תכנית "מעגל בלב" מיועדת לבנות מהפריפריה המעוניינות להשתלב בשירות לאומי. התכנית ממשיכה את תהליך הבנייה החינוכי, הערכי, והתורני שארגון "מעגלים" התחיל במוסדות החינוכיים בהם התחנכו הבנות במהלך לימודי התיכון.  

האתגר החינוכי הייחודי של אוכלוסייה זו  דורש התייחסות מיוחדת והתכנית באה לענות על צורך זה ומאפשרת לשלב בין התנדבות במסגרת דתית ופעילויות חברתיות ולימודיות אשר תומכות במתנדבות במהלך השירות. בנוסף לכך,  הרכזות של  האגודה להתנדבות והמדריכות של ארגון מעגלים מלווות  את המתנדבות ודואגות לצרכיהן. במהלך השנה, הבנות משתתפות במפגשים חברתיים, שיעורים וטיולים אשר באים  להעצים אוכלוסייה זו.  

בימים אלו, מסיים המחזור הראשון של  "מעגל בלב" את פעילותיו. בטיול בעיר צפת שאורגן על ידי "מעגלים", הבנות נהנו מיום טיולים ואטרקציות במהלכו נפרדו מהצוות שליווה אותן מכיתה יא' ועד סוף השירות הלאומי.

אסף וייס, מנכ"ל מעגלים אומר: "לאחר פעילות רבת שנים בתיכונים הדתיים,  ראינו כי השטח מחפש משהו אחר. ההצלחה של פרויקט "מעגל בלב" מצביעה על רצונן של עשרות בנות  להמשיך להיות חלק מהמשפחה החמה והתומכת של מעגלים. עבור בנות הפריפריה, ההשתלבות בשירות הלאומי אינה דבר ברור מעליו ודרך הליווי של "מעגלים" התהליך הופך לקל יותר". 

ירון לוץ, משנה למנכ"ל באגודה להתנדבות אשר מפעילה את הפרויקט בשיתוף עם ארגון "מעגלים" מדגיש כי התוכנית מאפשרת לבנות מהתיכונים הדתיים בפריפריה להשתלב במקומות שירות איכותיים: "זיהינו את הצורך בהקמת גרעין שירות לאומי גם לבנות דתיות שמגיעות מהפריפריה. הקמנו, יחד עם "מעגלים" את הפרויקט "מעגל בלב"  כך שהבנות תעשנה שירות משמעותי וברמה טובה ובנוסף לכך יוכלו לשרת במסגרת תומכת ומתאימה לצרכיהן". 

תכנית "מעגל בלב" פועלת באזורים רבים בארץ  ( צפת, פתח תקווה, כפר סבא, ירושלים ובאר שבע ) ומאפשרת השתלבות בשירות הלאומי בתחומים רבים כגון: סיעוד, חינוך, מנהל וביטחון.

פורום שרות לאומי בערוץ 7