יו”ר הוועדה המיוחדת לבחינת בעיית העובדים הזרים, חבר הכנסת יעקב כץ (כצל'ה), יקיים בימים הקרובים סיור באזור ניצנה עם נציגיו של שר הביטחון. זאת על מנת לבחון דרכים לבלימת תופעת הזליגה של פליטים מדרפור לישראל דרך מצרים.

לדבריו בעוד ההתמקדות התקשורתית היא כלפי ילדי העובדים הזרים יש למקד תשומת לב לבעיה האמיתית והיא תופעת הפליטים מסודאן, בעיה ההופכת את ישראל למדינה רב לאומית. "השמאל הקיצוני שם לו למטרה להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה ולכן יעשו ככל יכולתם להפוך את היהודים כאן למיעוט, בעיקר לנוכח הגידול בציבור הדתי והחרדי", אומר כץ.

הוא מציין כי מדי חודש מאפשרת מצרים לכאלף מאנשי דרפור "המכונים משום מה פליטים" להיכנס לישראל. הוא מזכיר כי אמנם הנתונים הרשמיים מדברים על 500 עד 600 סודנים שנכנסים לישראל, אך ברור לכל כי לפחות עוד 400 איש מצטרפים אליהם.

"אפשר לעשות מכפלות של המספרים הללו במספר החודשים ולראות שכבר יש כאן 15 עד 20 אלף סודנים. צריך להבין שמדינת ישראל הופכת למדינה של לא יהודים ולכן צריך לשים את עיקר הדגש שם".

כאמור בקרוב בכוונת חבר הכנסת כץ לקיים סיור "על גבול אילת ניצנה. שר הביטחון או מי מאנשיו ישתתפו בסיור הזה. ההמלצה שלנו היא גדר אלקטרונית. כל מחיר שגדר כזו תעלה יהיה שווה את התוצאה של המהלך", הוא אומר.

לדבריו אין להתייחס לחשש שמא המצרים יראו בכך פגיעה בהם שכן הם פועלים זה שנים מבלי לחשוש לפגיעה בנו והגיעה העת לפעול בנחרצות גם בזירה זו.

באשר לבעיה הקטנה יותר, בעיית ילדי העובדים הזרים והמאמצים למנוע את גירושם מהארץ, אומר כץ כי ניתן להגיע להסדר הומאני בו יועברו מהארץ באופן שאינו פוגע בזכויות האדם שלהם, ומהלכים שכאלה נעשים ברחבי העולם לרוב וניתן ללמוד מהם.