תם עידן העלמת העין
תם עידן העלמת העין

ציקי סלע, ראש יחידת עוז של משרד הפנים לגירוש עובדים זרים, מדווח כי 1,500 עובדים זרים עזבו את המדינה מרצון וכ-400 גורשו. בראיון שיפורסם ב"סופשבוע" של מעריב תוקף סלע בחריפות את הארגונים הפועלים למענם של הזרים.

"הארגונים האלה, מי שמפגין נגדנו, מי שקורא לי גבלס ונאצי, הם אנרכיסטים שרוצים בהשמדת מדינת ישראל, בשלושה סימני קריאה. צריך להוקיע אותם. זו עבריינות לשמה. בנוגע לילדים, בסופו של דבר, התוצאה תהיה שעם כל הצער והכאב, אין מה לעשות. יש כאן קבוצה לא קטנה של 1,200 ילדים שאין להם תעודה חוקית וזהו זה. הם רק אורחים פה".



בהתייחסו להחלטה להקפיא את גירוש הילדים, הוא אומר "מה זה ילדים? איפה עובר הגבול, אני רוצה לדעת. זו סוגיה כואבת ומורכבת, אבל הופעל כאן לחץ ציבורי לא נורמלי".



"הדרישה מהעובדים להיפרד מהילדים ולשלוח אותם לחו"ל היא לא אנושית?", נשאל סלע והשיב "מדינת ישראל קיבלה החלטה. מדובר באנשים שידעו את החוק שאסור להם להביא ילדים. הם אנשים בוגרים והם הגיעו לכאן מרצון. מישהו אמר משהו על ההיא מ'הישרדות' שנפרדה מהתינוק שלה לשלושה חודשים?".



"כאן מדובר במשפחות שצריכות להיפרד לשנים, לא שלושה חודשים. אף אחד לא מכריח אותן להיות כאן. אני מבצע מדיניות. אם כל ילד יקבל מעמד, נמצא את עצמנו בעוד כמה שנים עם מיליון וחצי זרים. זה קו פרשת המים מבחינתנו", אמר סלע בראיון.



"תם עידן העלמת העין. נגמר. אנחנו הולכים לפעול בנחישות, זאת משימה לאומית. אנחנו מתכוונים ביזנס. אני פונה אל השוהים הבלתי חוקיים, קחו את עצמכם מפה ותצאו ברצון. ניתן לכם את כרטיס הטיסה. צאו מפה. תחזרו לארצות המולדת שלכם. אם לא תצאו בטוב, אתם תצאו ברע, וזה יהיה מלווה בטראומה לילד, טראומה לאישה. זה לא נעים. לישראלים אני אומר, תפסיקו להעסיק עובדים בלתי חוקיים, אנחנו נגביר את האכיפה".