הבנייה בכפר וולג'ה
הבנייה בכפר וולג'הצילום: דב ברק

בית פלשתיני עצום שנבנה בחודש האחרון באופן בלתי חוקי בשטח C שבפאתי הכפר וולג'ה הסמוך לגוש עציון, מדיר שינה מעיניהם של תושבי הר גילה החשים מאויימים מהבית שנבנה ממש על שטחם ומתצפת על כל האזור. לטענת המינהל האזרחי לא ניתן לאכוף את החוק במקום עקב ועידת הפתאח המתקיימת בימים אלו בבית לחם.

ראש המועצה האזורית גוש עציון קורא להתערבות מיידית של המדינה בהפסקת הבנייה, "לא תיתכן חוסר שוויוניות באכיפת הבנייה באזור".

בשטח C שבפאתי הכפר וולג'ה החלה בחודש האחרון בנייה בלתי חוקית של בית פלשתינאי עצום שגודלו כ- 1,000 מ"ר. יש לציין, כי חציו של כפר וולג'ה נמצא מחוץ לתחומי הקו הירוק, בעוד שחציו השני נמצא נמצא בתוך תחומי הקו הירוק – ביישוב הר גילה, הסמוך לקניון מלחה בירושלים. וכך, על גדר הישוב הר גילה נבנה הבית הפלשתיני, הנמצא בשטח של מדינת ישראל והמשקיף באופן אבסולוטי על כל אזור ירושלים וגוש עציון.

בעקבות פניות רבות של תושבים מבוהלים לאגף הפיקוח של המינהל האזרחי בבקשה לאכוף את החוק באזור, ובעקבות פנייתו של ראש המועצה האזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין, הוציא המינהל האזרחי צו הפסקת עבודה האוסר על הפלשתינים להמשיך בעבודות הבנייה עד לשימוע בנדון שיתקיים תוך 45 יום.



בימים האחרונים התחדשו עבודות הבנייה במקום והחלו להכין את המבנה ליציקת קומה נוספת. משפנו תושבי הר גילה הזועמים בשנית למינהל האזרחי בבקשה להפסיק את הבנייה לאלתר, נענו בשלילה. לטענת המינהל האזרחי, לא ניתן לאכוף את החוק במקום עקב ועידת הפתאח המתקיימת בימים אלו בבית לחם.



שאול גולדשטיין, ראש המועצה האזורית גוש עציון אומר כי "לא יתכן מצב של חוסר שוויוניות באכיפת חוקי הבנייה. מדובר בבית פלשתיני הנבנה על אדמות של המדינה, ולכן אני קורא להתערבות מיידית של המדינה בהפסקת הבנייה במקום ולהחזרת השקט לתושבי האזור".

הבניה בכפר וולג'ה: (צילום: דב ברק)