בשבוע האחרון הופתעו פעילי שדמה, הסמוך לשכונת הר חומה בירושלים, לגלות כי דלת המחסן נעקרה במקום, פחי הצבע פוזרו על הרצפה, דגל ישראל הושחת ועל הקירות צוירו כרזות אנטי-יהודיות ואנטי ישראליות.



"אין ספק שהדבר הנפשע נעשה ע"י פעילים אנרכיסטים השוהים לא הרחק משם בבית סאחור במטרה לעזור לערבים להתנכל ליהודים ולגזול מהיהודים את מה שנותר משדמה", אומרות נדיה מטר ויהודית קצובר מהפעילות הבולטות למען ייהוד המקום.

עוד מסרו השתיים  "שוב הוכח עד כמה חמורה היתה נטישת צה"ל את המחנה. אין ספק שהמחנה עדיין בידינו רק בזכות דבקותם של הפעילים למען שדמה יהודית, אותם מאות אנשים מגוש עציון ואפרת, מקרית ארבע חברון, מבית שמש, מהר חומה,מבית חורון, מכנרת, מרעננה ומאזורים נוספים בגוש דן והדרום, המגיעים מדי שבוע להשתתף בפעילויות. בלעדיהם ההשתלטות של הערבים והאנרכיסטים היתה מיידית ומוחלטת והיינו מאבדים עוד פיסה מארץ ישראל".



מטר וקצובר מציינות כי "הנוכחות היהודית במקום קריטית. שדמה היא נקודה קטנה ואסטרטגית בארץ ישראל המצטרפת לרשימה ארוכה של מקומות עליהם עלינו כעת להיאבק בלי פשרות ובלי קומבינות כדי לשמור עליהם בידיים יהודיות".

הועד למען שדמה יהודית קורא לציבור להגביר את הנוכחות היהודית במקום ולעלות ביום שישי הקרוב, כמדי שבוע, לפעילות במקום. השבוע ירצה הרב ירון דוראני, רב הישוב נוקדים-אל דוד, על הנושא "האם הכיבוש משחית". לאחר מכן יתקנו אנשי המקום את הנזקים וימשיך בצביעת המבנים.