ארה"ב
ארה"בפלאש 90

מחר (שני) צפויים להגיע לביקור במלון 'שפרד' שבמזרח ירושלים משלחת סנאטורים רפובליקנים בראשותו של הסנאטור מייק האקבי שהפסיד את המירוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית לסנאטור מקיין. 

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד, הצפוי ללוות את משלחת הסנאטורים, סבור כי בביקור זה קיימת אמירה חדה ונוקבת לעברו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ובה יאמרו הסנאטורים כי הם תומכים באחיזה היהודית במזרח ירושלים וכי אל לו לאובמה לטעון נגד הבניה באזור זה. 

לטעמו מסר נוסף קיים לביקור זה והוא המסר אודות יחסו של העם האמריקאי כלפי ישראל. הוא מציין כי סקרים שנעשו באחרונה בבית הלבן מוכיחים שהעם האמריקאי רואה בישראל את הטובים בעימות עם הפלשתינים, וביקורו של סנאטור הזוכה לאהדה רבה כסנאטור האקבי אומרת הרבה בכיוון זה. 

דנון מוסיף ומציין כי גם בקרב סנאטורים דמוקרטים מתחילה להישמע הקריאה להרפות את הלחץ מעל ישראל. זאת כאשר האמירה במחנה הדמוקראטי סוחפת הרבה יותר. 

הוא מציין שהפופולאריות של אובמה בירידה - הוא נכשל בהעברת חוק הבריאות וזו עדות  לכשל חזון הפתרונות המיידיים שהבטיח אובמה לעמו במהלך מערכת הבחירות. לטעמו כשל זה מצטרף לכשל בניסיון להביא את הפלשתינים להסדר מדיני מהיר, ויש להציג בפניו עמדה ישראלית נוקשה וברורה באשר לירושלים ובאשר ליו"ש. 

לשאלת עמדתו של ראש הממשלה המעדיף להתבטא נחרצות בנושאי ירושלים ולהותיר את יו"ש לפעילות הרס המאחזים של שר הביטחון ברק, אומר חבר הכנסת דנון, כי אכן מול לחץ אמריקאי קיים ולחץ מהשמאל, חייב להגיע לחץ מימין ובכוונתו ובכוונת חבריו לפעול באפיק זה כדי למנוע היסחפות שמאלה של ממשלת ישראל.