בנק ישראל
בנק ישראל

עובדי בנק ישראל שיגרו הבוקר (שני) מכתב לנגיד הבנק, פרופ' סטנלי פישר במחאה על חוסר תשומת הלב למקרה של שפעת החזירים שהתגלה באחד מעובדי הבנק, "בסוף יום העבודה אתמול, נודע לנו כי אצל אחד מעובדי בנק ישראל בירושלים, אובחנה בשבוע שעבר שפעת חזירים; הוא קיבל תחילה טיפול בבית חולים הדסה, עין כרם; ונשלח לאחר מכן לביתו להמשך טיפול. במסגרת עבודתו השוטפת בא העובד במגע שוטף עם עובדים רבים כאן, וכך היה גם בימים שקדמו להידבקותו במחלה".

"הסתבר לנו כי הנהלת הבנק יודעת זה כמה ימים על המקרה, ואנו תמהים שלא הוצאתם עדיין הנחיות כלשהם לציבור העובדים בכלל, ולאלה שבאו במגע עם העובד החולה בפרט. ידוע שקיים חשש כבד כי עובדים שבאו במגע עם העובד שחלה הדביקו עובדים נוספים, והמחלה תמשיך להתפשט בין כתלי הבנק", כתבו בנק.  

"כפי שהובא ודאי לידיעתך, מקומות עבודה מכובדים רבים במשק עידכנו את עובדיהם בכתב ובעל-פה על מאפייני המחלה ונתנו להם הנחיות כיצד לפעול, כאשר מתגלים סימנים להידבקות במחלה של העובד או בן משפחתו. לדוגמא: לעובדים שבאו במגע עם עובד שחלה מוצע שלא להגיע לעבודה משך כמה ימים, כדי להקטין את סיכוני התפשטותה.

נעיר גם כי אצלנו בבנק ישראל, יש מקום להנחות בשפתם שלהם את עובדי הקבלן המועסקים אצלנו - אשר רבים מהם באים במגע שוטף עם עובדים רבים ומטפלים במזון שמוגש כאן - וחלקם מתקשה בהבנת השפה העברית. למיטב הבנתנו אנו מצויים כבר בדקה התשעים, בכל הקשור להערכות הבנק למגיפה ולהתמודדות עימה – וטובת העובדים מחייבת כי תתחילו לפעול בנושא זה ללא דיחוי עוד היום".

שני מקרה מוות משפעת החזירים