בן ארי
בן אריחזקי עזרא

חבר הכנסת ד"ר מיכאל בן ארי מבהיר בראיון לערוץ 7 כי תלמידים ממוצא אתיופי נקלטים בבתי הספר הדתיים בפתח תקווה.

בן ארי מתייחס להודעת נציגי ועד ההורים העירוני והממלכתי-דתי בפתח תקווה כי לא יפתחו את שנת הלימודים בעיר בשל אי שיבוצם של תלמידים ממוצא אתיופי בבתי ספר דתיים בעיר.

"יש קליטה של תלמידים ממוצא אתיופי בבתי הספר הדתיים בעיר, אך בתי הספר מבקשים שהתלמידים יעמדו בקריטריונים מסוימים של שמירת מצוות בסיסית ככל שאר התלמידים הנקלטים בבתי הספר הדתיים", מסביר בן ארי.

הוא מציין כי בתי הספר אף מבקשים כי הקליטה תהיה במינון הראוי, "הניסיון מלמד שכאשר קולטים קבוצות גדולות מדי ביחס לבית הספר הקולט, הקליטה לא רק שלא מצליחה אלא היא נכשלת והקבוצה שנקלטה ניזוקה מכך. כשמכניסים 2-3 תלמידים בכיתה אפשר לשלב אותם ולקבל תמיכה מתאימה".

לדבריו, "העיר פתח תקווה לא לחינם נמצאת בכותרות, העיר משמשת אבן שואבת למשפחות ממוצא אתיופי מכל הארץ".

בן ארי מדגיש כי הציבור הדתי-לאומי הוא היחיד שקלט את העולים מאתיופיה בצורה טובה וכי טענת ועד ההורים אינה נכונה, "מקבלים את התלמידים, מטפחים אותם, ועושים מאמץ לערב את הוריהם בנעשה".

לסיום הוא אומר, "לבתי הספר הדתיים יש שיקול דעת את מי לקבל ואת מי לא. לא יכול להיות שבגלל שתלמיד הוא ממוצא אתיופי הוא לא יעמוד בקריטריונים בהם עומדים כל תלמידי בית הספר, אין פה רצון אמיתי של המעורבים לעסוק בקליטה וחבל שהמאבק לא נעשה בהידברות".