
ארגון ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי) פרסם היום דו"ח הקובע כי ממוצע התלמידים בכיתות בישראל הוא מהגבוהים בעולם.
על פי נתוני הדו"ח, מספר התלמידים בכיתה בבית ספר יסודי בישראל הוא 27, לעומת 21 בממוצע במדינות המפותחות. בחטיבות הביניים המצב קשה עוד יותר: 32.8 תלמידים בממוצע לכיתה בישראל, לעומת 24 תלמידים בממוצע בכיתה הבינלאומית.
בנוסף עולה מהדו"ח כי ההשקעה הממוצעת לתלמיד בישראל נמוכה בכל שלבי החינוך בהשוואה לממוצע המדינות האחרות.
ההשקעה בתלמיד בישראל בשנת 2006 עמדה על 3803 דולר לתלמיד בגן הילדים, 4923 דולר בבית הספר היסודי ו-5858 דולר בבבית הספר העל-יסודי, לעומת 5260 דולר, 6437 דולר ו-8006 דולר בהתאמה במדינות החברות
עוד עולה מהדו"ח כי ההשקעה בחינוך פר תלמיד במדינות ה-OECD בשנים 1995-2006 גדלה במונחים ריאליים ב-39%, לעומת גידול של 9% בלבד בישראל.
עוד עולה מהנתונים כי שכר המורים נמוך בהרבה מהממוצע בקרב מדינות המשתייכות לארגון, כאשר ישראל נמצאת בתחתית הדירוג העולמי.
בדו"ח נמצא כי מספר המורים הממוצע לכל תלמיד בישראל גבוה מזה שב-OECD. ההישגים של תלמידי ישראל נמוכים מהממוצע והפערים בהישגים של תלמידי ישראל הינם מהגבוהים בעולם. הישגי התלמידים המצטיינים בישראל נופלים מאלה של המצטיינים במדינות אחרות.
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב הגיב לדו"ח ה-OECD ואמר כי "המשך ההידרדרות של מערכת החינוך חייבת להדליק נורות אדומות".
"המצב החמור צריך לאלץ את הממשלה להכריז על החינוך כתשתית לאומית מועדפת ולהעניק לה את כל המשאבים הדרושים כדי להחזיר את מערכת לצמרת העולמית", אמר ח"כ אורלב.