
דיוויד לוי , מנכ''ל המפעלים האזוריים "אבשלום" המעבדים מדי שנה כ-85,000 טון תפוחי אדמה והינם מהמפעלים המובילים בשיווק תפוחי אדמה בישראל מציין, שבימים שלפני חג ראש השנה ירכשו הישראלים כ-14,000 טון תפוחי אדמה, בשווי של כ-80 מיליון ש''ח - גידול של כ-35% לעומת הצריכה השוטפת של תפוחי אדמה במהלך השנה.
סקר שנערך ע''י מפעלי אבשלום באמצעות מכון מחקרי "הגל החדש" במדגם ארצי של כ-500 מרואיינים בנושא צריכת תפוחי אדמה לקראת חג ראש השנה, קובע ש-61% מהישראלים קונים תפוחי אדמה לפחות פעם אחת בשבוע או יותר וכ-80% רוכשים תפוחי אדמה פעם בשבועיים.
28% מהישראלים ציינו שבעת רכישת תפוחי אדמה, הפרמטר החשוב ביותר בעיניהם הוא צבע תפוח האדמה, 24% ציינו שהפרמטר החשוב הוא הגודל ו-20% ציינו את הצורה. 9% ציינו שהפרמטר החשוב ביותר הוא הטריות, 6.3% ציינו את הסוג או הזן ורק 3.7% ציינו את המחיר כפרמטר החשוב ביותר ברכישת תפוחי אדמה.
9% ציינו כי אין חשיבות לכל אחד מהפרמטרים, או שחלקם או כולם חשובים באותה מידה.
לשאלה האם אתה נוהג להתאים את צבע סוג תפוחי האדמה לשימוש – 41% ענו שנוהגים להתאים את הצבע לשימוש. למרות שתפוח האדמה האדמדם הולך וכובש לו חלק במטבח יש עדיין העדפת מה לתפוח האדמה הלבן לכל השימושים: 47.6% מעדיפים להכין צ'יפס מתפו''א לבן (לעומת 38.8% אדום), 47.7% מעדיפים לאפות תפו''א לבן (לעומת 33.8% אדום) ו-53.4% מעדיפים לבשל תפו''א לבן (לעומת 28.7% אדום).
לשאלה אם מעדיפים לקנות תפוחי אדמה בתפזורת או באריזה: 50% מעדיפים לקנות בתפזורת, כש-61.2% מהם ציינו את הסיבה שאפשר לבחור ו-15.6% ציינו שכך קונים בדיוק את הכמות שצריך. 37.7% מעדיפים לקנות תפוחי אדמה ארוזים, כש-28% ציינו שהסיבה לכך היא נוחות, 8.8% ציינו שהמוצר יותר נקי ו-8.1% שתפוחי-האדמה הארוזים איכותיים יותר.
דייוויד לוי, מנכ"ל מפעלי אבשלום, מדגיש מגמות שהסקר מחדד לעומת סקרים קודמים בנושא שיזמה החברה: עליה מתמדת בשיעור הצריכה של תפוחי-האדמה האדומים, בעיקר לטיגון, עליה בחשיבות הטריות והאיכות בהחלטת הקניה ובבחירה, למרות שהישראלים (שלא כמו האירופים, למשל) בוחרים ירקות בכלל ותפו"א בפרט לפי גודלם וצורתם יותר מאשר לפי איכותם. ולבסוף – עליה מתמדת בשיעור הקונים ברשתות השיווק ומעדיפים אריזות מוכנות.