במהלך יום עיון בנושא הימים הנוראים שנערך ביום ב' בישיבת ההסדר / גבוהה "אור עציון"  לציון השנה החמישית לפטירתו של רב המועצה האזורית שפיר- הרב בנימין אביעד, נשא ראש הישיבה הרב דרוקמן דברים וקבע כי החזרה בתשובה מהווה חזרה אל מקורו של האדם.

במהלך היום, העבירו שיעורים הרה"ג הרב שמואל אליהו רבה של צפת, הרב יוסף שיינין, רב העיר אשדוד, הרב יוסף זיני רב קהילה באשדוד, הרב שלמה בן אליהו רב המועצה האזורית מטה אשר וחתנו של הרב בנימין אביעד ז"ל וראש ישיבת "אור עציון" הרב דרקומן. קרוב ל-200 תלמידים ואברכים השתתפו ביום הלימוד שעסק בנושאי חזרה בתשובה וחודש אלול.

הרב דרוקמן אשר חתם את יום הלימוד, התייחס לבירור השאלה "מהי תשובה?" והסביר כי ה' ברא את האדם ללא חטא ובחודש אלול הוא צריך לחזור לנקודתו השורשית, שם נמצאת מהותו האמיתית של האדם. הרב הזכיר את המדרש על הפסוק של שיר השירים "שחורה אני ונאוה, בנות ירושלם; כאהלי קדר, כיריעות שלמה" והסביר:

"המדרש לומד מהמילה שלמה את השמלה, הכבש אשר נקי במקורו. כך בני ישראל במקור נקיים מחטאים ואף על פי שחוטאים, הם שבים ומתלבנים על ידי חזרה בתשובה שמהווה נקודת ההתחלה של האדם", אמר הרב דרוקמן.

בישיבת אור עציון מציינים כי בנוסף ליום העיון, משפחת הרב אביעד המשיכה במנהגה להעניק מלגות לאברכים של הישיבה לזכרו של הרב שהיה מקורב למפעלה של הישיבה ותלמידיה.