מטרות דתיות. תפוח בדבש
מטרות דתיות. תפוח בדבשצילום: פלאש 90

המוצר הנמכר ביותר בימים אלה הוא הדבש שיעלה על שלחנות הבתים בחג ובמועצת הדבש מציינים כי למרות הביקוש הרב הדבש בישראל נמכר פחות מאשר במדינות אחרות בעולם.

מנכ"ל מועצת הדבש, הרצל אבידור, אומר לערוץ 7 כי מגוון סוגי הדבש בארץ השנה עולה על כל דמיון, "המגוון בשוק גדול מאוד יש סוגים רבים של מוצרי דבש זניים, יש דבש אזוב, דבש זעתר, הכל תלוי מאיזה צמח הדבורה ניזונה, כמו שיש דבש הדרים ודבש פרחי בר יש גם דבש שהדבורה ניזונה מצמח הזעתר וככה אתה יכול ליהנות מדבש עם ארומה או ניחוח של אקליפטוס למשל והכל כשר".

לדבריו, תעשיית הדבש המקומית מייצרת 3000 טון דבש בשנה אבל הצריכה בארץ עדיין נמוכה בהשוואה למקומות אחרים בעולם, "הישראלי הממוצע צורך חצי קילו דבש לשנה, ברחבי העולם הצריכה הממוצעת היא לפחות קילו. כנראה שהיהודים אוכלים את הדבש יותר למטרות דתיות כמו תפוח בדבש, בכל העולם מבינים שזה בריאות. אני חייב לציין שדווקא העולים ממדינות חבר העמים מודעים יותר לחשיבות הדבש והם צורכים יותר דבש מהישראלי הממוצע".

"אני אוכל קבוע ערב ובוקר כפית דבש, זה נותן אנרגיה וגם מחסן, אני מודע לכך שהדבר בארץ קצת יותר יקר, כי העלויות הייצור בארץ הם גבוהות יותר מחול בגלל הידלדלות של שטחי מרעה צופניים, אין לדבורים מספיק שטחים לינוק צוף ולייצר דבש", הוסיף אבידור.