שמחה ואהבה. הרב שמואל אליהו
שמחה ואהבה. הרב שמואל אליהופלאש 90

רבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו אמר היום (שלישי) בראיון לערוץ 7, כי הוא לא חושב שהדרך הנכונה היא לנסוע בראש השנה לאוקראינה, "מדובר פה בסוגיה מאוד לא פשוטה, אנשים מצד אחד רוצים מאוד להתחזק ומרגישים ששם הם מצליחים להתפלל בדביקות רבה יותר, אבל הדביקות הזאת קיימת בעיקר פה בארץ ישראל ובמיוחד בירושלים".

לדבריו, "פה בארץ ישראל באה לידי ביטוי הציפייה האמיתית שלנו לבניית בית המקדש ובטח בראש השנה, זו הארץ שעליה נכתב שעיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה, אני מבין שיש דביקות שעוברת דרך רבי נחמן אבל השאלה היא האם צריך לעודד את הנסיעות האלה לאומן".

הרב אליהו סיפר, כי "אם מישהו שואל אותי אם לנסוע לאומן, אני אומר לו תשאל רב אחר, אם הוא רוצה באמת לשאול לדעתי אני אומר לו תיסע לחברון, לרשב"י או לירושלים, תתפלל באותם מקומות שהתפללו אברהם יצחק ויעקב, יש גם בארץ מקום קדוש מאוד שאין פה קבר שנקרא ירושלים, יש עוד הרבה מקומות קדושים בארץ".

פה בארץ ישראל באה לידי ביטוי הציפייה האמיתית שלנו לבניית בית המקדש ובטח בראש השנה, זו הארץ שעליה נכתב שעיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה,

הרב אליהו אומר שחלפה התקופה שבה אנשים גלו ממשפחותיהם והותירו את נשותיהם לבדם בחגים, "היתה תקופת גלות בעם ישראל, אנשים היו גולים בין העיירות אבל כיום זה לא המצב, היהודי צריך להשאר בביתו בחגים אין שמחה אלא בביתך עם משפחתך, אנשים עוזבים את בתיהם ואחר כך מתפלאים מה קרה לילדים שלהם, לעתיד לבוא ישאלו אותם איפה היית בחגים בשעה שהיית צריך להטביע בילדיך את האהבה".

 

הרב אליהו מספר לערוץ 7 על חוויותיו בבית אבא בראש השנה, "מה שאני הכי זוכר זה את הסעודה שהיתה בליל ראש השנה, עם הסימנים והברכות, בתור ילד זו היה ממש לחזות בהארה גדולה, לראות את הברכות והקידוש, את אכילת הסימנים של ר"ה, התמר הרוביה, הסלקא והתפוח בדבש, הכל היה בשמחה ובאהבה. השמחה והאהבה היו גם בשעת תקיעת שופר, הכל היה ביראה גדולה אבל לא ביראה של פחד אלא יראה של אהבה, זה רומם אותנו ולא דיכא אותנו, קשה לתאר את זה במילים אבל היינו חוזרים הביתה בשמחה גדולה, לא שמחה של פורים אלא שמחה של התרוממות".

הרב מעדכן את ערוץ 7 במצבו של אביו, הרב מרדכי אליהו, "ב"ה הולך ונהיה טוב יותר אבל לאט, הרב נמצא עדיין בטיפול נמרץ בשערי צדק ועושים מאמצים עילאים כדי להחזיר אותו לבריאות, ב"ה כל התפילות שהיו השבוע בכותל ובמערת המכפלה עושות הרבה, עמ"י בלב אחד מתפלל וזה בוודאי עושה הרבה".

ראש השנה באתר ישיבה - זמני החג, הלכות, מנהגי החג ועוד.