פרקליטות המדינה הגישה השבוע לבית המשפט העליון את תשובתה לעתירת "האגודה לזכויות האזרח" כנגד זכייתה של חברת "באמונה" במכרז לבניית עשרות יחידות דיור ביפו.



בתשובתה אומרת המדינה לבג"ץ כי ראשית יש להסיר את צו העיכוב שהוטל על חברת "באמונה" ולאפשר לחברה להתחיל בבנייה על פי רצונה. עוד קובעת המדינה בתשובתה שהדיון בנושא צריך להתקיים בבית המשפט לעניינים מנהליים ולא בבית המשפט העליון.



פרקליטות המדינה אומרת כי עתירתה של "האגודה לזכויות האזרח" נגד זכיית חברת באמונה במכרז של מנהל מקרקעי ישראל, נגועה בשיהוי רב כאשר המכרז הראשון על השטח המדובר ביפו יצא כבר בשנת 2006 ואילו העתירה הוגשה רק לאחר זכייתה של "באמונה" במכרז.



כזכור, לפני מספר חודשים הגישה "האגודה לזכויות האזרח" עתירה כנגד זכייתה של חברת "באמונה" במכרז חוקי של מנהל מקרקעי ישראל לבניית יחידות דיור בצמוד לשכונת עג'מי ביפו. בעתירה נטען כי חברת "באמונה" משווקת בצורה מפלה את יחידות הדיור ביפו למשפחות דתיות בלבד. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה השיב לאגודה לזכויות האזרח כי אכן יש מקום לדיון בנוהל שיווק מגורים לאוכלוסיות מוגדרות, אך ההחלטה שתתקבל לא יכולה לחול בצורה רטרואקטיבית על מכרזים שכבר הסתיימו.



שופט בית המשפט המחוזי, יהודה זפט, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים, דחה את עתירתה של "האגודה לזכויות האזרח" וכתב בפסק הדין "נראה שאילו הזוכה היה מייעד את הדירות לשיווק לבני הקהילה הערבית ביפו לא היו המבקשים מוצאים כל פגם."



חברת "באמונה" רכשה את המתחם עבור קבוצת רכישה של עשרים משפחות המצפות לבניית ביתם ביפו. בעתיד אמורות להבנות במתחם עשרות יחידות דיור נוספות המיועדות גם הם לציבור הדתי לאומי.