דברי נשיא ארה"ב באו"ם

בניו יורק הסתיימה פגישתם המשולשת של נשיא ארה"ב אובמה, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בסיומה אמר נתניהו לכתבים הישראלים, כי היו שתי פגישות טובות, הפגישה המשולשת וקודם לה הפגישה עם הנשיא אובמה וצוותו.

נתניהו הוסיף, כי "עצם הפגישה אומרת הרבה לאחר שלא היו מגעים בין הצדדים קרוב לחצי שנה. הייתה הסכמה כללית כולל להצד הפלסטיני שצריך לקדם את תהליך השלום ללא תנאים מוקדמים". לדבריו, "אין כאן מנצחים או מפסידים הפגישה היום הייתה טובה לכולם - טובה לשלום. הפגישה נועדה לקצר את "הזמן האבוד", את חצי השנה שלא נפגשנו בה".

נתניהו סיפר לכתבים, כי אמר בפגישה כי "על מנת להשיג שלום הפלסטינים צריכים להכיר במדינת ישראל כמו שאנחנו מכירים בהם, וזאת תוך כדי שמירה על בטחון מדינת ישראל. אני מקווה שהנשיא אובמה יאפשר פתיחה מחודשת של תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים". נתניהו ציין עוד, כי "הפלסטינים אמרו שהם יכנסו למו"מ ללא תנאים מוקדמים. הפלסטינים יכולים לדבר על ירושלים אנחנו נגיד את עמדתנו".

שר החוץ ליברמן, אשר השתתף גם הוא בפגישה, אמר לעיתונאים כי "הצד הפלסטיני אומר מצד אחד שאין לו תנאים ומצד שני הוא דורש". ליברמן הבהיר, כי "הצעד הראשון שאנחנו מצפים לו הוא משיכה של התביעה שהגישו הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי בהאג". ליברמן סיפר עוד, כי קיבל ברכת שנה טובה מסעיב עריקאת.

ליברמן נשאל האם נעלב מחוסר הנכונות של הפלסטינים ללחוץ את ידו, וענה כי הוא לא נעלב, "אמרתי להם: למה ללחוץ את היד? לא צריך להיות רשמיים, בסך הכול אנחנו שכנים...".

ברק בצאתו מהפגישה עם אובמה

שר הביטחון אהוד ברק אמר לכתבים, כי "היחסים בין ישראל לפלסטניים נרקמים ומתגבשים וזה חשוב. הצד האמריקאי מביע את הערכתו לצעדים שישראל עושה כדי לסייע לכלכלה הפלסטינית כולל ההקלות". ברק הוסיף, כי "למדינת ישראל יש רצון למצות את ההזדמנות שנקרתה".

נתניהו נשאל לאיזו עמדה הוא קרוב יותר, זו של ליברמן או זו של ברק וענה כי הוא עומד בין שתי העמדות. נתניהו אמר עוד, כי "אבו מאזן הצליח בצורה די מרשימה לבסס את מעמדו, אנחנו יודעים שיש גישות אחרות אצל הפלסטינים כמו החמאס והפלסטינים צריכים לדעת מי מאיים עליהם. אין לי תשובה אם הוא יכול, אני מקווה שכן, שהוא יעמוד מול החמאס ויביא לסוף הסכסוך".

בהמשך הערב יפגש נתניהו בוושינגטון עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי.

עצרת האו"ם בניו יורק, שליח ערוץ 7 מדווח: