ד"ר דוד זייתון, ראש החוג למתמטיקה במכללת אורות ישראל, סבור שלימוד תבניות מחשבתיות תלמודיות מסייעות בהטמעת היכולת לפתור סוגיות במתמטיקה. ברוח זו הוא פיתח קורס ייחודי בו לומדות המתעתדות להיות מורות למתמטיקה במכללה. על הקורס הוא מספר ביומן ערוץ 7 ומציין שמדובר באחד משלושה אפיקים שונים של שילוב יהדות ומתמטיקה, אפיקים להם נחשפות התלמידות, המורות לעתיד.

המתווה הראשון הוא היכרות עם סוגיות מתמטיות בהן עסקו חכמי התלמוד והפרשנים לאורך הדורות. במתווה זה מתוודעות התלמידות לסוגיית כסוכה עגולה, כוורת ושאר חישובים שליוו את חכמי ישראל לאורך הדורות. בהקשר זה הוא מזכיר את ספר 'איל משולש' של הגאון מוילנה שנועד לקרב לימוד הנדסה. כמו כן הוא מזכיר את קופרניקוס והקשר ששמר עם דוד גנץ, מתלמידי המהר"ל, קשר שעסק כולו בסוגיות מתמטיות וחישוביות שונות.

המתווה הנוסף הוא קורס בלוח העברי שהוא בסיס לחישובים עתיקים ולטעמו של ד"ר זייתון הכרחי לקראת המשך הלימוד.

המתווה השלישי הוא הפנמת תבניות החשיבה התלמודיות. זאת מתוך הבנה שתבניות אלה מסייעות לפתרון סוגיות מתמטיות. לטעמו צורת הלימוד העכשווית מקשה על התלמידים ביותה מכבידה עם אינסוף שאלות ומשפטים. זאת בשל קוצר בזמן והיעדר ספרות מתאימה לשינוי התפיסה. לדברי ד"ר זייתון השיטה הדידקטית של הגמרא מסייעת במציאת הדרך לפתרונות מתמטיים. זאת בהיותה מעמתת באופן רציף משנה עם קודמותיה ומנסה למצוא עמק שווה שיהיה בו פתרון למחלוקות לכאורה.

זייתון משוכנע שאם יפעלו בדרך זו, המיושמת בקורס שבניצוחו "רוב המשפטים שנמצאים היום יהיו לתרגילים שכל אחד יוכל לפתור".

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו